Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-06, 10:34
  #1
Medlem
Tjena

Jag har ett problem, de senaste åren har jag klippt mig med en vanlig trimmer och då blir mitt hår någonstans mellan 0.5-1 mm beroende på maskin och detta är lite för långt för min smak.
Köpte en rakapparat för 3 veckor sedan, en Braun Series 3 Shave & Style 3000BT Rakapparat. Nu är mitt nya bekymmer att det blir för kort, blir i princip som att renraka och riktigt så modig är jag inte för att gå runt renrakad och känna mig bekväm.
Nu till min fråga, finns det någon trimmer/rakapparat som håller kanske 0.2 mm eller ialf så det blir en kort "stubb".

Alla förslag tas gärna emot.
Citera
2018-04-06, 15:28
  #2
Medlem
RZLAs avatar
Moser 1400 mini klipper ca 0,1 mm. Alla klippare som man kan/ska skruva bort skären på (vid rengöring t.ex.) kan man ställa in lite själv hur nära rakningen ska vara. Kolla på lite youtube-klipp hur man gör och köp en klippare från t.ex. Wahl med skär som man kan skruva bort, kan vara ett alternativ också. Tyvärr är Wahl-klippare dyra i Sverige, typ dubbla priset mot vad de kostar i USA.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback