Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-06, 03:19
  #1
Medlem
Mandateofheavens avatar
Medvetandet är det som kallas verklighets-skapande motorn i vårat väsen som känner av och upplever alla sinnen. Man skulle kunna säga att ditt medvetande är du.

Om vi tar gudar till exempel, så har vi först dom vi kallar gudar som är varelser i universum som förstår sig på magi och därav kan frambringa mirakel med sin vilja. Gudar har olika inriktningar och kunskaper om olika saker.

Sedan har vi verklighets-skapare, vilket är gudarnas väktare. Dessa skapar verkligheten för gudarna, det är alltså Övergudar. DESSA är varelser som förstår sig på medvetandet men dom vill inte ge mig några svar eftersom dom säger att jag kommer tappa förståndet om jag just förstår mig på det som skapar mitt förstånd och får reda på eller snarare realiserar vad mitt eget medvetandet är. Jag kommer typ att dö om jag får reda på vad mitt eget medvetande är.

Ny kunskap: Den som kan behärska sitt eget medvetande kan också behärska världen den lever i.
Därför föds allt levande med en medvetenhet.
Citera
2018-04-06, 03:45
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandateofheaven
Medvetandet är det som kallas verklighets-skapande motorn i vårat väsen som känner av och upplever alla sinnen. Man skulle kunna säga att ditt medvetande är du.

Om vi tar gudar till exempel, så har vi först dom vi kallar gudar som är varelser i universum som förstår sig på magi och därav kan frambringa mirakel med sin vilja. Gudar har olika inriktningar och kunskaper om olika saker.

Sedan har vi verklighets-skapare, vilket är gudarnas väktare. Dessa skapar verkligheten för gudarna, det är alltså Övergudar. DESSA är varelser som förstår sig på medvetandet men dom vill inte ge mig några svar eftersom dom säger att jag kommer tappa förståndet om jag just förstår mig på det som skapar mitt förstånd och får reda på eller snarare realiserar vad mitt eget medvetandet är. Jag kommer typ att dö om jag får reda på vad mitt eget medvetande är.

Ny kunskap: Den som kan behärska sitt eget medvetande kan också behärska världen den lever i.
Därför föds allt levande med en medvetenhet.

Vad har du rökt?
Medvetandet är samlingen av alla intryck och uppfattningen av dessa. Intryck kräver receptorer av slag som tolkar informationen runt om oss.
Citera
2018-04-06, 09:47
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tacosbaren
Vad har du rökt?
Medvetandet är samlingen av alla intryck och uppfattningen av dessa. Intryck kräver receptorer av slag som tolkar informationen runt om oss.


Håller med, om du plockar bort synen, hörseln och känseln så har du kapat ditt medvetande.
Alla dessa sinnen och grundfunktioner i hjärnan utgör medvetandet. Plocka bort del för del och du kapar delar av medvetandet.
Citera
2018-04-06, 09:50
  #4
Medlem
Mandateofheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tacosbaren
Vad har du rökt?
Medvetandet är samlingen av alla intryck och uppfattningen av dessa. Intryck kräver receptorer av slag som tolkar informationen runt om oss.

Jo men medvetandet är inte bara en samling intryck men också uttryck.

Till exempel... Ser ut utåt eller innåt med ögonen?

Förtydligande: Är det världens medvetande som upptas innåt av dina ögon? Eller är det ditt medvetande som målar upp världen utåt från ditt medvetande?

Svaret är både och
__________________
Senast redigerad av Mandateofheaven 2018-04-06 kl. 10:01.
Citera
2018-04-06, 09:59
  #5
Medlem
Mandateofheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishdicks74
Håller med, om du plockar bort synen, hörseln och känseln så har du kapat ditt medvetande.
Alla dessa sinnen och grundfunktioner i hjärnan utgör medvetandet. Plocka bort del för del och du kapar delar av medvetandet.

A jusdet
Citera
2018-04-06, 10:06
  #6
Avstängd
F.Hansens avatar
Det är fantastiskt hur medvetandet kan forma världen, och världen medvetandet. Allt vi gör med våra kroppar är en manifestation ur medvetandets former/blueprint. Allt som vi gör är därför ett kreativt uttryck av inre skapande.

Den som kan använda sitt eget medvetande = king

Den som behärskar nuet, den bemästrar livet.
Den som behärskar sitt själv, i sig själv dvs.
Citera
2018-04-06, 10:56
  #7
Medlem
vad menar du med att tappa förståndet?
Citera
2018-04-06, 12:46
  #8
Medlem
Mandateofheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jmkjmk
vad menar du med att tappa förståndet?

Precis! Vad menar du med det?
__________________
Senast redigerad av Mandateofheaven 2018-04-06 kl. 12:51.
Citera
2018-04-06, 13:04
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandateofheaven
Precis! Vad menar du med det?

insinuerar inte att så är fallet, utan om du kan klargöra rent språkligt
Citera
2018-04-06, 15:00
  #10
Medlem
Mandateofheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jmkjmk
insinuerar inte att så är fallet, utan om du kan klargöra rent språkligt

Ja precis, låt höra!
Citera
2018-04-06, 15:57
  #11
Medlem
MrsGodesss avatar
Jaha ja
Citera
2018-04-06, 17:14
  #12
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishdicks74
Håller med, om du plockar bort synen, hörseln och känseln så har du kapat ditt medvetande.
Alla dessa sinnen och grundfunktioner i hjärnan utgör medvetandet. Plocka bort del för del och du kapar delar av medvetandet.
Bullshit.
Det fattar väl vem som helst.
Slut ögonen och sitt i ett helt tyst rum så skulle medvetandet vara helt opåverkat, om något så skulle det bli ännu klarare. Det skulle bli svårare att bli av med känseln men det är samma sak där.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback