Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-04-06, 22:27
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StraffknullaMig
Om spökfenomenen försvinner så har ju mediet bevisat sin förmåga.



Det kan kosta från 500 kronor till 3000 kronor beronede på hur eftersökt mediumet är, hur kända de är. Leta efter någon som är okänd så blir det billigare.

Men om du själv lär dig lite om dessa fenomen kan du rena huset själv och kanske själv bli grannskapets lokala spökutdrivare.



Nej, vetenskapen har inga bra kunskaper kring detta.



Jo, om man sätter upp en kamera som filmar spökena så kan man få fram bevis. Sök lite på youtube så hittar du filmer på spöken.


Man hittar även bilder på flygande katter och åsnor med 8 ben på youtube

0m spöket försvinner efter att ett medium varit där. Då betyder det att personen med psykiska problem trodde på mediumet.

Psykologi är mycket intressant.

Finns en man i kenya som tror att stora ostbollar gömmer sig i träd
Citera
2018-04-13, 08:30
  #26
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argpatriark
Antingen har hela vetenskapen fel och århundranden av tester och research eller så är du schizofren. Jag undrar vad som är troligast.

Kanske dags att växa upp och inse att spöken inte finns?


Antingen har hela världens kulturers historia och årtusenden av erfarenheter fel, eller så är den västerländska vetenskapen från 500 år tillbaka underutvecklad och inskränkt. Jag undrar vad som är troligast.
Citera
2018-04-13, 08:58
  #27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Antingen har hela världens kulturers historia och årtusenden av erfarenheter fel, eller så är den västerländska vetenskapen från 500 år tillbaka underutvecklad och inskränkt. Jag undrar vad som är troligast.

Då tycker jag du ska ignorera vetenskapen och utnyttja ett av kulturhistoriens mest beprövade och framgångsrika knep nästa gång det spökar. Vänd dig modigt mot spöket och säg med någorlunda klar och tydlig stämma ”Stick du stygga spöke, för du finns inte”. För bästa effekt kan frasen upprepas tre gånger men sen räcker det för då är garanterat alla vålnader fördrivna för gott. Lycka till!
Citera
2018-04-13, 09:16
  #28
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Då tycker jag du ska ignorera vetenskapen och utnyttja ett av kulturhistoriens mest beprövade och framgångsrika knep nästa gång det spökar. Vänd dig modigt mot spöket och säg med någorlunda klar och tydlig stämma ”Stick du stygga spöke, för du finns inte”. För bästa effekt kan frasen upprepas tre gånger men sen räcker det för då är garanterat alla vålnader fördrivna för gott. Lycka till!

Haha 😂 jag har aldrig mött ett spöke, men ska minnas det inför nästa liv! Tack!
Citera
2018-04-14, 00:10
  #29
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argpatriark
Antingen har hela vetenskapen fel och århundranden av tester och research eller så är du schizofren. Jag undrar vad som är troligast.

Kanske dags att växa upp och inse att spöken inte finns?

Men samtidigt så är det svårt att avfärda ALLA bilder och filmer. Det finns flera filmer och bilder som man fortfarande inte kan förklara.

Bara för att man har gjort tester och inte hittat något så betyder det inte att spöken inte finns.

Det kan mycket väl vara så att denna fråga är alldeles för invecklad. Det finns många frågor som forskare anser är för invecklade för mänskligheten så varför skulle inte spökfrågan vara en av dom?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback