Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-05, 18:36
  #1
Medlem
Hej,

Jag håller på att ansöka visum i USA och måste boka en sån här intervju med USA:s ambassad. Jag undrar om jag som svensk medborgare kan göra detta i USA:s ambassad i Köpenhamn då denna ligger närmre än Stockholm?
Citera
2018-04-05, 21:04
  #2
Moderator
Tystnads avatar
Maila och fråga dom : Support-denmark@ustraveldocs.com

Redovisa gärna svaret här för frågan är intressant för oss som bor i Södra Sverige och har närmare till Köpenhamn än Stockholm.

Hittade bara under deras FQA att man "generellt bör söka där man bor" alltså inget direkt nej...
Citera
2018-04-05, 21:08
  #3
Medlem
stort nej kommer ni få. sök i ditt eget land kommer ni få som svar(jag fick det svaret)
Citera
2018-04-06, 06:41
  #4
Medlem
Bravess avatar
Nu vet jag inte vad för visum du söker eftersom du inte specifierade, men svaret är garanterat nej. Även danskar och norrmän måste ha sin intervju på den amerikanska ambassaden i Stockholm om de ansöker om något av immigrationsvisumen. Varken Danmark eller Norge erbjuder den tjänsten.
Citera
2018-04-06, 17:41
  #5
Medlem
Glömde specificera att det är för en non-immigration visa! Fick svaret att man har rätt till att söka i vilken ambassad man vill, men att de rekommenderar att man gör det i sitt eget land då chansen för avslag är större annars.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2931762

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback