Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-05-25, 11:58
  #37
Medlem
Idealisten.s avatar
Fascinerande att uppfattningar kan skilja så kraftigt. Själv tycker jag inte att låten är värdelös. Jag tycker att brygga och refräng är fin, den kvinnliga rösten i refrängen stärker harmonin på något sätt.

Tycker dock versen är något banal sett till både text och Gessles framförande. Han har inte världens mest behagliga röst om vi säger så, speciellt inte under högre toner.

VM låtar kan inte alla låta likadana heller. Men förstår att låten som läktarlåt ses som ett stort misslyckande.
Sen är jag ej heller så mycket för trender(i alla fall inte medvetet), låter något bra så låter det bra så den eventuella tidiga 90-tals känslan i låten stör mig inte personligen.

Tror delar av låten hade haft potential att nå högre (med omarbetad text och vers och möjligen en annan sångare än Gessle)men då inte som en låt som har något att göra med fotbolls-vm för här känns den något malplacerad.
__________________
Senast redigerad av Idealisten. 2018-05-25 kl. 12:04. Anledning: Fascinerande istället för "intressant"
Citera
2018-06-03, 09:22
  #38
Medlem
Geomeisters avatar
Är lite sen in i matchen här.

Tycker inte låten är något vidare. Nu kräver väl inte fotbollslåtar mycket mer än att man ska kunna bröla till det egentligen, men det här känns som en låt vem som helst (inom branschen) idag hade kunnat skriva och utföra. Många här verkar hata Gessle. Det gör inte jag och han har ju skrivit mycket som är catchigare än detta! Både med Gyllene Tider, som solo och med Roxette.

Dock tycker jag videon, åtminstone den jag sett, är rätt bra. Idag försöker ju alla möjliga konstformer få in så mycket "mångkultur" som möjligt. Ibland blir det nästan löjligt. En låt om Sverige i VM fylld med folk som inte är svenskar? Hur många andra länder gör sådana videor? Det är klart det finns många i Sverige som ska inkluderas utan att ha ett specifikt utseende, men när det bara är dom? Skönt att slippa det här. Det är inte människorna jag har något emot (svenska landslaget har haft många spelare som inte är 100 % svenskar) utan sättet det politiskt korrekta tar över.
Citera
2018-06-07, 09:42
  #39
Medlem
volvo 240s avatar
Vår Statsminister yrar om en hatstorm på nätet mot GT. Vad syftar han på? är det nåt mångkulturellt i låten folk blivit förbannade på eller är han ute och snurrar som vanligt? *edit* nu har jag hört låten. inte catchy någonstans. Han heter ju Per Gödsel i kalle anka av en anledning. och så Linnea Henrikssons klagande röst mitt i detta. Nej det här var riktigt dåligt.
__________________
Senast redigerad av volvo 240 2018-06-07 kl. 10:00.
Citera
2018-06-07, 17:24
  #40
Medlem
Låten är inte bra, men den låter kanske som bäst efter några öl (när det gäller ... ).
Citera
2018-06-07, 17:25
  #41
Medlem
Barrjads avatar
En remake på guld i USA borde dom gjort.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback