Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-05, 15:05
  #1
Medlem
Hej,
Om man beställt CBD-olja från ett svenskt företag och det blir beslagtaget av polisen under frakten, finns det då en risk för husrannsakan? Inte fått något brev hemskickat, men paketet har inte kommit fram. Det finns självklart flera anledningar till varför situationen är som den är, men bör man oroa sig? Även om det är lagligt så blir man ändå lite oroad över hur polisen agerar.
Några erfarenheter?
Citera
2018-04-05, 15:08
  #2
Medlem
maxatdunders avatar
nej det är chill, framförallt om du har beställt mini doser dvs under 1-2 laxen så är det ingen fara. Eftersom det är lagligt men varit mycket i hetluften förstår jag din oro, men du kan slappna av mannen
Citera
2018-04-05, 15:15
  #3
Medlem
Det är en minidos, en kostnad på under 1000 lappen.
Tack for ditt svar!
Citera
2018-04-05, 15:33
  #4
Medlem
Radical-6s avatar
När i hellvette skulle detta även ens hända? Har köpt större paket där det funnits företags tejp mad cannabinoider över hela och cannabis blad. Helt lugnt.
Citera
2018-04-05, 16:36
  #5
Medlem
Koodas avatar
Otroligt många köper CBD olja pga allt det hjälper mot, och helt utan biverkningar. Min mamma till exempel. Så det är nog lugnt. Köpte du en bong så kanske.
Citera
2018-04-05, 17:30
  #6
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kooda
Otroligt många köper CBD olja pga allt det hjälper mot, och helt utan biverkningar. Min mamma till exempel. Så det är nog lugnt. Köpte du en bong så kanske.
Men alla dessa företagen gjorde en dum sak, och det var att lova medicinska effekter.
Dock att LMV tog det hit känns lite som en överraskning, men de kunde inte förbjuda det gissar jag på.
Och då körde man denna som innebär samma, men sure ska bli intressant hur man klassar cannabis i framtiden.
Citera
2018-04-05, 21:09
  #7
Avstängd
Jango-fetts avatar
Nej det är inte narkotika så det är verkligen minimal risk. Det är THCt i cannabisen som är klassat inte cbd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback