Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-08, 23:15
Medlem
kollar du lite längre ner på första sidan så får du fram info om Swe Server
2018-06-09, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inglorious-me
jag behöver skaffa IPTV för att få tillgång till svt1, svt2 och tv4 till fotbollsVM eftersom jag kommer befinna mig i en stuga med fiberoptik, men ingen antenn eller kabeltv.

Av de stora som finns idag, vilken är bäst och säkrast för detta ändamål? Funderade på IPT King men ser på deras forum att flera har haft problem med just svt-kanalerna hos dem
Går att se SVT's kanaler helt gratis från https://www.svtplay.se/kanaler
2018-06-11, 20:48
Medlem
Skaffa ipTv härom veckan och kör med trådlös router kuben från "apple" och mitt bredband är riktigt snabbt på 250/100mbit men ändå hackar det ibland vissa tider speciellt mellan 16-19.00. Även kanalbyten kan sega ner totalt

Är trådat det bästa eller det är själva fel på tjänsten ipTv och inte mitt bredband för övriga produkter i hemmet fungerar klockrent. Som sagt det händer varje dag och det är rätt störande då man betalt för tjänsten. Har min router på hatthyllan. Jag vet inte om det är ett bra ställe för router kanske ni vet något om det här

Hur kör ni andra, trådat eller trådlöst?
2018-06-11, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manolito.
Skaffa ipTv härom veckan och kör med trådlös router kuben från "apple" och mitt bredband är riktigt snabbt på 250/100mbit men ändå hackar det ibland vissa tider speciellt mellan 16-19.00. Även kanalbyten kan sega ner totalt

Är trådat det bästa eller det är själva fel på tjänsten ipTv och inte mitt bredband för övriga produkter i hemmet fungerar klockrent. Som sagt det händer varje dag och det är rätt störande då man betalt för tjänsten. Har min router på hatthyllan. Jag vet inte om det är ett bra ställe för router kanske ni vet något om det här

Hur kör ni andra, trådat eller trådlöst?

Vad är det för iptv lev du har köpt då?
2018-06-13, 21:07
Medlem
Jag har en Nvidia shield.
Hur får jag in IPTV på den?
Är helt noob på detta.
2018-06-17, 17:57
Medlem
pedobear84s avatar
Är det någon som har en uppdaterad EPG lista för giantiptv? Den försvann för mig för nån dag sen.
2018-06-18, 12:20
Medlem
Kör på ipTv och fast att man har ett mega snabbt internet 250/100 och bland de snabbaste routern "apple kuben" så bara buffrar det. Fungerar ipTv inte så bra alls trådlöst eller man måsteköra med kabel in i väggen för att få det att fungera bra

Hur upplever ni andra med just det här problemet ?
2018-06-18, 14:43
Medlem
Köpte en internet kabel och nu fungerar det perfekt, inga hack, buffrande och förseningar. Kör man ipTv så måste det köras med kabel om man vill få det att fungera utan problem då trådlöst verkar inte fungera med ipTv
2018-06-19, 13:38
Medlem
Bagheeeras avatar
Funderar på att köpa mig iptv men verkar ju finnas hur många sidor som helst som säljer, är det någon skillnad mellan dom vad det gäller utbud?

Ska man köra med Box eller funkar det bra med appen för smarttv?

Kvalitén, rekommendera gärna en sida som ni vet fungerar bra, inte mycket strul med att det buffrar osv.

Tack
2018-06-20, 18:03
Medlem
selectas avatar
Någon som vet om iptv world som nämts tidigare har nån hemsida eller så?
2018-06-21, 10:35
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagheeera
Funderar på att köpa mig iptv men verkar ju finnas hur många sidor som helst som säljer, är det någon skillnad mellan dom vad det gäller utbud?

Ska man köra med Box eller funkar det bra med appen för smarttv?

Kvalitén, rekommendera gärna en sida som ni vet fungerar bra, inte mycket strul med att det buffrar osv.

Tack
Elgruvan rekommenderar jag.
2018-06-21, 17:03
Medlem
Har det hänt någonting med Samsungs Smart-Tv? Kan varken starta Smart IPTV eller Viaplay..
Får bara upp en ruta med ”Vänta en stund och försök igen”.
Har provat att återställa Smarthub utan framgång.
Senast redigerad av -gudN 2018-06-21 kl. 17:04. Anledning: Stavfel

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback