Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-25, 20:50
  #1189
Medlem
TheAceOfHeartss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggs72
Jag köpte Mag 322 och den är väl lite sämre än jag trodde, men troligtvis inte sämre än tvip-boxarna. De är nog likvärdiga antar jag.
Det jag stör mig på är att man inte kan sortera favoritlistan.
Dessutom så kan man inte redigera i sin favoritlista. Har man från början lagt till en kanal som favorit så kan man inte ta bort den.
EPG kan man bara se för en kanal i taget. Skulle vilja se en översikt över alla kanaler som på min Viasat-box.
Är dock inte säker på om dessa problem är box-relaterat.

Du kan få fram epg över alla kanaler. Medan du tittar på en kanal så trycker du på den tredje knappen uppifrån och ner från den gula F3 knappen. Knappen som du ska trycka på har de streck på sig. Den är till höger om knappen som heter "TV"

Det går att även ta bort favorit kanaler på samma sätt som man lägger till dessa.
2019-01-25, 23:13
  #1190
Medlem
Har man en bra leverantör så finns all info angående mag boxar att tillgå hos respektive återförsäljare.
2019-01-25, 23:22
  #1191
Medlem
Det kommer nog gå käpprätt för Infomir (tillverkare av MAG-boxar)
När dom dels skryter om att det är ett IPTV verktyg, och sen börjar spärra IPTV
efter EU-påtryckningar.

Citat:
MAG322 is a powerful set-top box containing a high-performance processor on the BCM75839 chipset, and 512MB RAM. It’s the optimal solution for quick launch of your IPTV/OTT project.
2019-01-26, 00:34
  #1192
Medlem
TheAceOfHeartss avatar
Är det möjligt att Infomir har en lista på DNS adresser som de blockerar, men att man kanske kan nå de blockerade leverantörerna genom att istället mata in "IP adressen" som portal adress?
2019-01-26, 00:40
  #1193
Medlem
TheAceOfHeartss avatar
... för jag kan faktiskt inte tänka mig att Infomir är så korkade att de gör en sådan grej!
2019-01-26, 01:01
  #1194
Medlem
Infomir har hela tiden matat sina boxar med nya spärrfiler.
Hur skulle de annars kunna spärra boxar? MAGs senaste
officiella uppdatering var i augusti 2018.
2019-01-26, 19:47
  #1195
Medlem
Om infomir tvingas att blockera leverantörer pga påtryckningar från EU, varför inte bara släppa icke officiella olåsta mjukvaror på nätet som om de vore hackade av någon extern? Och samtidigt göra det sjukt lätt att installera.
Annars kommer de gå under.
2019-01-26, 20:53
  #1196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAceOfHearts
Du kan få fram epg över alla kanaler. Medan du tittar på en kanal så trycker du på den tredje knappen uppifrån och ner från den gula F3 knappen. Knappen som du ska trycka på har de streck på sig. Den är till höger om knappen som heter "TV"

Det går att även ta bort favorit kanaler på samma sätt som man lägger till dessa.

Jo, det har jag sett på min Mag 322. Dock om man hittar något intressant och trycker OK för att titta så vill man ju att den kanalen ska visas, men det gör den ju inte. Dessutom så visas epg för alla kanaler, även de som jag inte har som favoriter.

Funkar det verkligen för dig att ta bort favoriter på Mag 322? Har man lagt till en kanal som favorit så får du dras med den resten av livet!
2019-01-26, 23:40
  #1197
Medlem
Fan också..

Min MAG256 funkar som den skall..
Är det tjänsteleverantören som blockas genom ny mjukvara i boxen?.

I så fall finns det något man kan göra innan blocken når min box? Skrivskydda disken/filerna eller liknande?. Blocka infomir i brandväggen?..
2019-01-27, 00:01
  #1198
Medlem
TheAceOfHeartss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggs72
Jo, det har jag sett på min Mag 322. Dock om man hittar något intressant och trycker OK för att titta så vill man ju att den kanalen ska visas, men det gör den ju inte. Dessutom så visas epg för alla kanaler, även de som jag inte har som favoriter.

Funkar det verkligen för dig att ta bort favoriter på Mag 322? Har man lagt till en kanal som favorit så får du dras med den resten av livet!

OK, visste inte att den inte bläddrar från epg läget. Provade hos mig, och det är samma sak.

Däremot så kan jag ta bort en kanal från favoriter. Det jag gör är att jag ställer listan på "show by number" sedan markerar jag den kanalen som jag vill ta bort från favoritlistan och trycker på F3 (gul). Jag märker då att stjärna-ikonen försvinner från den kanalen. Sedan backar jag ut till huvudmenyn där jag har alla grupper på lista, och går in igen och väljer favoritlistan. Då har kanalen försvunnit.

Jag har inte MAG322 utan jag har den äldre varianten MAG254.
2019-01-27, 01:36
  #1199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rappy
Om infomir tvingas att blockera leverantörer pga påtryckningar från EU, varför inte bara släppa icke officiella olåsta mjukvaror på nätet som om de vore hackade av någon extern? Och samtidigt göra det sjukt lätt att installera.
Annars kommer de gå under.

Jag tror knappast att Infomir kommer jaga dom som postat fixar med någon
större frenesi. Fixarna gynnar dem givetvis i smyg.
2019-01-27, 01:43
  #1200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caballero
Fan också..

Min MAG256 funkar som den skall..
Är det tjänsteleverantören som blockas genom ny mjukvara i boxen?.

I så fall finns det något man kan göra innan blocken når min box? Skrivskydda disken/filerna eller liknande?. Blocka infomir i brandväggen?..

Du kan inte göra något vad jag vet. Stoppa uppdateringar hjälper inte. Du får hålla tummarna,
alternativt ladda ner NoBlock filen jag postat ovan för att spärra Infomirs access till din box redan nu.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback