Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-04, 20:04
  #1
Medlem
Hej! Efter en inläggning på avgiftning för diverse intag kom polisen hem till mig.
Dumt nog hade jag inte gjort mig av med allt utan hade några tabletter hemma, kan inte varit mer än 10 talet.
Dock vet jag inte exakt vad det var, något benzoderivat antagligen.
Nu till frågan.
Detta skedde i augusti 2017, och har ff. inte hört något från polisen.
Skulle gärna vilja ha det avklarat då detta med piller/knark är historia för mig.
Hur länge kan de dra på det?
Antar att dagsböter och en plump i belastningsregistret är att räkna med, om de nu anser att mina piller är/var knark och inte endast hälsovådliga.
Tur är väl att jag har nytt jobb sedan någon månad och inte behöver visa upp belastningsreg. igen, där det inte fanns något.
Men som sagt, vad är normal väntetid?
Citera
2018-04-04, 20:15
  #2
Medlem
StenSaxPungs avatar
Det tar den tid det tar, varken mer eller mindre. Mendet kommer oavsett, du är inte av kroken.

Off topic: Kvinnor har verkligen inte all rätt att själva bestämma om vårdnadsfördelningen mellan far och mor. Hur fan kan man ens tro det...........
Citera
2018-04-04, 20:26
  #3
Medlem
Jag orkar inte ge mig in i den andra debatten kring kvinnors uråldriga rätt till självbestämmande över avkomlingar, om man nu inte ingått äktenskap. Lustig, men väldigt olustigt.

Jag räknar med att något kommer, antagligen den dagen när jag får någon annan saftig räkning. Brukar vara så!
Citera
2018-04-04, 20:34
  #4
Medlem
StenSaxPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knausbert75
Jag orkar inte ge mig in i den andra debatten kring kvinnors uråldriga rätt till självbestämmande över avkomlingar, om man nu inte ingått äktenskap. Lustig, men väldigt olustigt.

Jag räknar med att något kommer, antagligen den dagen när jag får någon annan saftig räkning. Brukar vara så!

Med dina "kunskaper" i ämnet så vore det dessutom synnerligen osmart av dig att debbatera din ståndounkt. Ta redaa på faktan och lär dig vad som egentligen gäller istället.

Var grejerna narkotikaklassade vid tillfället för husransakan?
Citera
2018-04-05, 18:21
  #5
Medlem
Hade jag vetat exakt vad det var för något så vore ju saken biff. Men lär ju få veta om det inte blir något åtal.

F.ö. Upplys mig gärna om dina kunskaper.
Citera
2018-04-05, 18:24
  #6
Medlem
StenSaxPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knausbert75
Hade jag vetat exakt vad det var för något så vore ju saken biff. Men lär ju få veta om det inte blir något åtal.

F.ö. Upplys mig gärna om dina kunskaper.

Okej. Vet du inte vilka droger du har hemma?

Nej jag tänker inte upplysa dig. Det du uppenbarligen behöver är rena fakta, inte nån andrahandsinfo från flashback. Fakta hittar du via Google.
Citera
2018-04-05, 20:27
  #7
Medlem
Nej, jag vet inte vad det var. Var lullig i skallen och skulle tända av med lite benzopreparat tänkte jag innan semestern var slut. Så ingen aning vad jag köpt i 2:a eller 3:e led.

OT: Så här är fakta.
Ni skaffar barn som sambos. Du skriver under på att du är pappa, fine.
Men sen har mamman all rätt i världen att ta ensam vårdnad. Hon behöver inte ens uppge varför.
Det är vad jag upplevt personligen, och ingen konstig FB historia.
Citera
2018-04-05, 20:30
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knausbert75
Hej! Efter en inläggning på avgiftning för diverse intag kom polisen hem till mig.
Dumt nog hade jag inte gjort mig av med allt utan hade några tabletter hemma, kan inte varit mer än 10 talet.
Dock vet jag inte exakt vad det var, något benzoderivat antagligen.
Nu till frågan.
Detta skedde i augusti 2017, och har ff. inte hört något från polisen.
Skulle gärna vilja ha det avklarat då detta med piller/knark är historia för mig.
Hur länge kan de dra på det?
Antar att dagsböter och en plump i belastningsregistret är att räkna med, om de nu anser att mina piller är/var knark och inte endast hälsovådliga.
Tur är väl att jag har nytt jobb sedan någon månad och inte behöver visa upp belastningsreg. igen, där det inte fanns något.
Men som sagt, vad är normal väntetid?

Inom 2 år kommer du få svar iaf.
Citera
2018-04-10, 02:51
  #9
Medlem
AnnaChiaras avatar
Vet en person som åkte dit för samma grejor samma tid som du, det kom upp i tingsrätten i mars 2018 och medföljande dom nån vecka efter. Ring utredarna och kolla hur långt de kommit.
Citera
2018-04-18, 19:38
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Vet en person som åkte dit för samma grejor samma tid som du, det kom upp i tingsrätten i mars 2018 och medföljande dom nån vecka efter. Ring utredarna och kolla hur långt de kommit.
Fick ett brev med kallelse till förhör. Delges misstanke om brott, narkotikabrott eget bruk samt innehav.
Vet inte vad första "brottet" skulle vara för något, är det bara ett semikolon ";" som saknas i meningen?
Har rätt till försvarare, bör jag ta det erbjudandet?
Jag vet ju ff inte vad det var som de tog vid husransakan, men antagligen hittade de något eller går på pissprovet som visade på någon form av bruk.
Så vad händer efter detta? Vad ska jag göra för att minimera eventuella svallvågor?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback