Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-03, 21:50
  #1
Medlem
Hej.

Hoppas jag postar i rätt del av forumet nu.

Jag har Bahnhof idag 100/100. Så fort klockan blir ca 19 så rasar det till 10/100. Ska säga upp skiten imorgon. Så nu undrar jag vilken leverantör jag ska välja? Det nya jag väljer skall inte va som Bahnhof som kör typ 5x20 som sitt 100/100. Det nya ska va 100 rakt av. Kollar lite på Universal telecom nu. De har 6 månader halva priset och de har ingen bindningstid. Finns det andra som inte heller har bindningstid att kika på?
Citera
2018-04-03, 22:25
  #2
Medlem
Trixtons avatar
Jag har 100/10 från Boxer, som var billigaste alternativet på det här fibernätet när jag kollade. Det har krånglat en gång på två och ett halvt år. Verklig hastighet runt 120/15, och det brukar inte vara sämre på vissa tider, utan är ungefär lika dygnet runt. Innan det så hade jag Telia fiber i många år, viket funkade bra det också.
Citera
2018-04-03, 23:03
  #3
Medlem
OrganiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJiM
Hej.

Hoppas jag postar i rätt del av forumet nu.

Jag har Bahnhof idag 100/100. Så fort klockan blir ca 19 så rasar det till 10/100. Ska säga upp skiten imorgon. Så nu undrar jag vilken leverantör jag ska välja? Det nya jag väljer skall inte va som Bahnhof som kör typ 5x20 som sitt 100/100. Det nya ska va 100 rakt av. Kollar lite på Universal telecom nu. De har 6 månader halva priset och de har ingen bindningstid. Finns det andra som inte heller har bindningstid att kika på?
Frågan är väl snarare vilka leverantörer du har att välja mellan?
Det är lättare att tipsa om leverantörer när du listar dem du kan få.
Citera
2018-04-03, 23:15
  #4
Medlem
CarolusXIIs avatar
Jag kör Comhem. Funkar toppen och är prisvärt.
Citera
2018-04-04, 08:50
  #5
Medlem
janwindahls avatar
Flyttar lite.

Övriga nätverksdiskussioner --> Nätverk: fasta förbindelser
/Moderator
Citera
2018-04-04, 10:00
  #6
Medlem
Det är inte så du sitter i något standsnät eller dylikt där flera operatörer levererar genom samma utrustning? Är det så att din hastighet sjunker pga hög belastning på kvällarna kommer det inte hjälpa byta operatörer då utrustningen fortfarande är överbelastad vare sig vilken operatör som levererar.

Detta är dock endast i det fall där det är stadsnät eller liknande lösning
Citera
2018-04-04, 19:30
  #7
Medlem
Update. Problemet låg nog hos Bahnhof. Felanmälde och de gjorde nåt under dagen. Nu har jag i princip 100/100 igen. Vid denna tiden innan låg jag på typ 10/100. Ska avvakta lite till innan jag avskriver felet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback