Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-03, 21:08
  #1
Moderator
^Eazs avatar
Jag visste inte ens att jag ville ha detta förrän jag postade 2 inlägg på rad i Escape From Tarkov's forum.

Jag postade ett inlägg, t.ex

Citat:
"I want to have X!

Sen direkt efter jag postade det så citerade jag ett inlägg som jag såg

Citat:
Citat:
Användare Y tycker bla bla bla

Men jag ^Eaz tycker ZZZ

jag såg och svarade på ovan och då fick jag ett meddelande om att "Posts Merged" och inläggen blev ett.

Citat:
Citat:
"I want to have X!

Citat:
Citat:
Användare Y tycker bla bla bla

Men jag ^Eaz tycker ZZZ

Ibland är det irriterande att se samma användare som svarar på 5 inlägg på rad i en tråd. Att då dessa slås ihop skulle dels göra läsligheten bättre, samtidigt som den även motverkar posthorande.

Edit: Detta var inlägget jag postade: https://forum.escapefromtarkov.com/t...omment=1033829

Ända ner till citeringen är ett inlägg, sen citerade jag inlägget och svarade. Då slogs de ihop.
__________________
Senast redigerad av ^Eaz 2018-04-03 kl. 21:13.
Citera
2018-04-03, 21:16
  #2
Medlem
enkeltulipans avatar
Det är en rätt bra idé kan jag tycka
Citera
2018-04-03, 21:21
  #3
Medlem
KFCnoggers avatar
Finns ju citera+, där man kan lägga samman allt i en post.

Det borde räcka men folk är så curlade idag så allt måste vara automatiserat.
Citera
2018-04-03, 21:23
  #4
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Finns ju citera+, där man kan lägga samman allt i en post.

Det borde räcka men folk är så curlade idag så allt måste vara automatiserat.

Nej, du missförstår där. Jag visste inte att jag ville citera det inlägget när jag postade. Jag såg det inlägget efter att jag postade mitt inlägg (Edit: Rättare sagt, jag såg ett svar som citerade det inlägget och då ville jag också svara på det inlägget).

Visst, jag kan då välja att citera det inlägget, och kopiera hela citat delen, gå tillbaka och editera mitt inlägg, klistra in det jag kopierade och sen svara på det - när det är enklare att enkelt trycka citera och sen göra ytterligare ett inlägg.

Edit: Det skulle också motverka de som skriver ett inlägg, sen 2 minuter senare svarar på sitt eget inlägg med ytterligare information istället för att editera sitt eget inlägg.
__________________
Senast redigerad av ^Eaz 2018-04-03 kl. 21:27.
Citera
2018-04-03, 21:35
  #5
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jag visste inte ens att jag ville ha detta förrän jag postade 2 inlägg på rad i Escape From Tarkov's forum.

Jag postade ett inlägg, t.ex



Sen direkt efter jag postade det så citerade jag ett inlägg som jag såg



jag såg och svarade på ovan och då fick jag ett meddelande om att "Posts Merged" och inläggen blev ett.



Ibland är det irriterande att se samma användare som svarar på 5 inlägg på rad i en tråd. Att då dessa slås ihop skulle dels göra läsligheten bättre, samtidigt som den även motverkar posthorande.

Edit: Detta var inlägget jag postade: https://forum.escapefromtarkov.com/t...omment=1033829

Ända ner till citeringen är ett inlägg, sen citerade jag inlägget och svarade. Då slogs de ihop.

Ja, jävlar! Vilken bra idé! Det är rätt irriterande att se poster från folk som vägrar använda citera flera-knappen eller postar flera inlägg på rad efter varandra, enbart för att de ska synas mer, så en sån här funktion skulle göra forumet en hel del bättre, göra vissa trådar mer lättöverskådliga och förhindra posthorande nollor att spamma ut inlägg.
Citera
2018-04-03, 21:46
  #6
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jag visste inte ens att jag ville ha detta förrän jag postade 2 inlägg på rad i Escape From Tarkov's forum.

Jag postade ett inlägg, t.ex



Sen direkt efter jag postade det så citerade jag ett inlägg som jag såg



jag såg och svarade på ovan och då fick jag ett meddelande om att "Posts Merged" och inläggen blev ett.



Ibland är det irriterande att se samma användare som svarar på 5 inlägg på rad i en tråd. Att då dessa slås ihop skulle dels göra läsligheten bättre, samtidigt som den även motverkar posthorande.

Edit: Detta var inlägget jag postade: https://forum.escapefromtarkov.com/t...omment=1033829

Ända ner till citeringen är ett inlägg, sen citerade jag inlägget och svarade. Då slogs de ihop.

Bra ibland, men ibland inte.

Bra för de som inte förstår eller är för lata för att använda "Citera flera".

Mindre bra då man verkligen vill särskilja två svar från varandra, vilket jag inte tycker hör ihop med "Citera flera" för i de fallen ska svaren ha med alla citaten att göra.

Två eller i nödfall tre inlägg i rad från samma användare är inga problem så länge som de svarar på olika saker, men hör svaren ihop, så självklart, ihop med dem bara. Uppenbart posthoreri är bara jobbigt att se.
Citera
2018-04-03, 21:49
  #7
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Bra ibland, men ibland inte.

Bra för de som inte förstår eller är för lata för att använda "Citera flera".

Mindre bra då man verkligen vill särskilja två svar från varandra, vilket jag inte tycker hör ihop med "Citera flera" för i de fallen ska svaren ha med alla citaten att göra.

Två eller i nödfall tre inlägg i rad från samma användare är inga problem så länge som de svarar på olika saker, men hör svaren ihop, så självklart, ihop med dem bara. Uppenbart posthoreri är bara jobbigt att se.

Jag ser inget dåligt med det.

Om du vill svara på fler saker så citerar du fortfarande olika poster och citeringarna följer med.

Skriver du separata svar utan citering, så kan du själv bryta upp det eller så kan det byggas in, typ:

Citat:
text

-- sammanslaget inlägg

text

-- sammanslaget inlägg --

text

E.g. att automatisering visar att detta är olika inlägg.

Edit: Jag törs säga att när det är inlägg på inlägg från en användare i en tråd så handlar det till 90% inte om att användare behöver dela upp svaren i separata poster utan för att de är så mycket enklare att bara svara om och om igen, är lata, posthorar eller inte bryr sig om läsligheten.

Edit: Lägg till en checkbox att välja om man verkligen vill att ett inlägg hamnar i en ny post. På så sätt så de som verkligen bryta upp inlägget få ett nytt inlägg. Då jag misstänker att i minst 90% av fallen så kommer inte behöva klicka i det.
__________________
Senast redigerad av ^Eaz 2018-04-03 kl. 21:53.
Citera
2018-04-03, 22:12
  #8
Medlem
tempeZZts avatar
[quote=^Eaz|63683911]Om du vill svara på fler saker så citerar du fortfarande olika poster och citeringarna följer med./QUOTE]

Beror som sagt på i vilken mån citeringarna hör ihop. Gör de det, så visst, men gör de det inte så blir det bara rörigare och motverkar framförallt framtida citeringar av just det inlägget.

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Skriver du separata svar utan citering, så kan du själv bryta upp det eller så kan det byggas in, typ:

Samma svar som ovan egentligen och jag är helt imot inbyggnad av att citat som inte hör ihop automatiskt slås ihop i samma inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
E.g. att automatisering visar att detta är olika inlägg.

Jo, men fortfarande - hör de ihop? Gör de det inte, men ändå är inom trådens ämne ska de definitivt inte automatiskt slås ihop. Det minskar tydligheten på forumet rejält.

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jag törs säga att när det är inlägg på inlägg från en användare i en tråd så handlar det till 90% inte om att användare behöver dela upp svaren i separata poster utan för att de är så mycket enklare att bara svara om och om igen, är lata, posthorar eller inte bryr sig om läsligheten.

Jag håller med om det du säger, men inte om procentsatsen. Den spelar dock ingen roll som jag ser det då en automatisering som sagt skulle försämra läsligheten.


Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Lägg till en checkbox att välja om man verkligen vill att ett inlägg hamnar i en ny post. På så sätt så de som verkligen bryta upp inlägget få ett nytt inlägg. Då jag misstänker att i minst 90% av fallen så kommer inte behöva klicka i det.

Och den skulle de 90 % lata bocka i då? Knappast.


Det finns en bra tanke bakom ditt förslag och det är intressant att föra vidare, men med nuvarande grund tycker jag det stjälper mer än det hjälper.

Vi får fnula på det lite mer.
Citera
2018-04-03, 22:26
  #9
Medlem
Låter initialt som en superidé, men jag är lite med tempezzt, det finns nog någon baksida. Jag tänker främst på all värdelös millimeterpetimetermetadiskussioner som uppkommer i trådar, små ovidkommande detaljer som t ex en spade som teknikerna lagt över bevis och någon "vet" att spaden är mordvapnet och inte många inlägg senare handlar det om hur statistik över sålda spadar och vilket märke som gör mest skada och sen vilka som är,,, ja ni förstår. Citerar man då ett inlägg som är topic, men sen också svarar på en spadgrej blir det konstigt, inte i den posten men nästa som citerar inlägget som är både topic och spadgrej, och.

Fan, jag har tagit zopiklon som precis har börejat verka, jag vet att jag var nåt på spåren, något om att det kan bli grötigt efter några citerade inlägg, i synnerhet i snabbt växande mastodonttrådar. För att inte prata om hur dom ska städas av modsen senare.
Citera
2018-04-03, 22:49
  #10
Medlem
Kasst förslag. Det är upp till mig att avgöra om jag vill dela upp det eller ej.

Ibland delar jag upp det för att det finns muppar i tråden som envisas med att citera HELA mitt inlägg även om jag svarat sju personer i samma inlägg.
Citera
2018-04-04, 02:00
  #11
Medlem
Joomlas avatar
Jag tycker det hört till netikett att inte dubbelposta men jag gör det också ibland, om jag skriver något långt inlägg och vill skilja det från andra. Tycker istället att man kan rapportera inläggen om det görs typ fem på raken och be om en sammanfogning, om det påverkar trådens läsbarhet. Inte för att belasta modereringen, men för att det ändå är något det räcker att göra undantagsvis, dvs inte alltid och automatiskt göra sammanfogningar. Bra tanke i grunden men inget jag skulle vilja ha och sällan något jag anser störande.

Edit: samt som ovanstående skrev, jag tycker det är långt mer irriterande med folk som citerar hela långa inlägg, eller hela trådstarter.

Vad gäller posthorande kan man ju hellre skrota post count eller på något sätt ändra hur den visas så kanske färre jagar antal inlägg. Har svårt att tro jag skulle ha särskilt bra uppfattning om var jag låg, om jag inte påmints varje gång jag postat.
__________________
Senast redigerad av Joomla 2018-04-04 kl. 02:03.
Citera
2018-04-04, 12:59
  #12
Medlem
Generellt tycker jag det är ett icke-problem. Eller iaf ett problem som inte behöver lösas. Det är lite irriterande, men inte mer än så. Att försöka styra upp det kommer bara bli krystat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback