Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-04, 20:02
  #49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
För att vi ska räta ut lite i denna tråd - låt oss hålla oss till frågeställarens ämne - huruvida medier, gudar, aliens existerar - det finns det en massa andra trådar där man kan tjata sig vidare om man så önskar.

Förklaringen är ju väldigt olika, en starkt fungerande intuition /magkänsla skulle kunna betraktas som ett medium?
Citera
2018-04-04, 20:12
  #50
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Förklaringen är ju väldigt olika, en starkt fungerande intuition /magkänsla skulle kunna betraktas som ett medium?

En stark intuition kan absolut substituera mediumets egenskaper, men jag ser dem per definition som två skilda saker.

Medium = En person
Intuition = En egenskap

För det är säkert det ett medium gör - använder intuition i stor utsträckning.
Citera
2018-04-04, 20:25
  #51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
En stark intuition kan absolut substituera mediumets egenskaper, men jag ser dem per definition som två skilda saker.

Medium = En person
Intuition = En egenskap

För det är säkert det ett medium gör - använder intuition i stor utsträckning.

Då kanske jag har missuppfattat ordet medium.
Blev lite klurigare nu att identifiera vad som egentligen innebär medium om det nu inte var så enkelt som jag trodde.
Citera
2018-04-05, 03:42
  #52
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
Förstår ej riktigt vad du vill säga. Kan du konkludera ytterligare?
Tyckte nog att jag var rätt tätt tydlig. Vad vill du att veta mer av?
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
Såg du videon? Din analys?
Nej, jag tittade inte. Min inställning är att om något så otroligt skulle hända, som att man fick fram evidens för att medium skulle kunna lösa mord på övernaturlig väg, så skulle världen inte få den informationen via ett youtube-klipp.

Men du får gärna berätta vad din tanke om filmen var. Du säger ju i tråden att medium inte kan få sådan information.
Citera
2018-04-05, 09:37
  #53
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Tyckte nog att jag var rätt tätt tydlig. Vad vill du att veta mer av?Nej, jag tittade inte. Min inställning är att om något så otroligt skulle hända, som att man fick fram evidens för att medium skulle kunna lösa mord på övernaturlig väg, så skulle världen inte få den informationen via ett youtube-klipp.

Men du får gärna berätta vad din tanke om filmen var. Du säger ju i tråden att medium inte kan få sådan information.

1. Jo, du var rätt tydlig. Sorry - nu när jag läser igen så förstår jag givetvis allt mycket bättre.
2. Jag inser också att länken jag skickade är helt onödig - precis som all annan källinformation - helt överflödigt egentligen.
Citera
2020-12-14, 09:52
  #54
Medlem
Adamivitahusets avatar
Medium som löst mord finns det garanterat men inte fler än random folk som spottat på fingret, sträckt upp det i luften och sett vart vinden blåst.
Citera
2020-12-14, 18:23
  #55
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adamivitahuset
Medium som löst mord finns det garanterat men inte fler än random folk som spottat på fingret, sträckt upp det i luften och sett vart vinden blåst.
Det är sant. Dom brukar försvinna och visa sej när mördaren är fast och säjja, det visste jag.
Citera
2020-12-14, 18:33
  #56
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Det är sant. Dom brukar försvinna och visa sej när mördaren är fast och säjja, det visste jag.

Nej, verkligen inte..

Vi har rådfrågat mordoffret alternativ sett visioner av händelseförloppet med alla inblandade o motivbild.

Ett medium har ibland löst mordet hela sex månader innan det inträffar i vissa fall, när förändrar tid o rum blir det oftast inget mord som slut resultat och ingen uppmärksammar det.

Använder intuition och långa konversationer med den döde från den andra sidan viskade vårt namn.
__________________
Senast redigerad av TwoThousand 2020-12-14 kl. 18:46.
Citera
2020-12-14, 18:45
  #57
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Nej, verkligen inte..

Vi har rådfrågat mordoffret alternativ sett visioner av händelseförloppet med alla inblandade o motivbild.

Ett medium har ibland löst mordet hela sex månader innan det inträffar i vissa fall, när förändrar tid o rum blir det oftast inget mord som slut resultat och ingen uppmärksammar det.
Jo det brukar låta så när mordet är löst
Citera
2020-12-14, 19:07
  #58
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Jo det brukar låta så när mordet är löst

Det är inget riktigt medium, det är en bedragare..

Vem skulle någonsin ta åt sig äran för ett mordfall..
Citera
2020-12-14, 19:24
  #59
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Det är inget riktigt medium, det är en bedragare..

Vem skulle någonsin ta åt sig äran för ett mordfall..
Bedragare, nja det är väl elakt men det är nog det medium är, gissa och lura folk.
Citera
2020-12-14, 19:35
  #60
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Medium är inte bedragare utan det finns bedragare som så jättegärna vill vara ett medium att dom låtsas vara det bland vanliga människor.
Det är lur med allt ihop och har eller kommer aldrig lösa några mord, eller något
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback