Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-03, 14:21
  #1
Medlem
mau5s avatar
Fick denna video skickad till mig av en bekant och kunde inte tro att mänskligheten kunde bli mer dum.

https://www.youtube.com/watch?v=Cyq6fTYxztc

Hur kan de få för sig något sådant?
Hur hade det sett ut om det var tvärtom? (Vita säger att mörkhyade inte får använda vita emojis eller gifs).
Hur kan de vara så pass upprörda över en sådan här sak som att använda en gif på en svart man som gör en rolig min?
Citera
2018-04-03, 14:22
  #2
Avstängd
creepingdeaths avatar
vad sägs om att ingen använder emojis nånsin
Citera
2018-04-03, 14:23
  #3
Medlem
mau5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
vad sägs om att ingen använder emojis nånsin
Jag håller med, men nu är det inget varje vit människa kommer undvika. Gifs är ändå något jag använder dagligen, det gör en diskussion roligare.
Citera
2018-04-03, 14:25
  #4
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
vad sägs om att ingen använder emojis nånsin

Kunde inte hålla med mer!
Citera
2018-04-03, 14:26
  #5
Medlem
De flesta emojis är ju gula så varför blir inte kineserna upprörda att vi använder gula emojis?
Citera
2018-04-03, 14:26
  #6
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
vad sägs om att ingen använder emojis nånsin

Citera
2018-04-03, 14:30
  #7
Medlem
StenSaxPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mau5
Fick denna video skickad till mig av en bekant och kunde inte tro att mänskligheten kunde bli mer dum.

https://www.youtube.com/watch?v=Cyq6fTYxztc

Hur kan de få för sig något sådant?
Hur hade det sett ut om det var tvärtom? (Vita säger att mörkhyade inte får använda vita emojis eller gifs).
Hur kan de vara så pass upprörda över en sådan här sak som att använda en gif på en svart man som gör en rolig min?

Fast det är inte tvärtom från vad hon säger i videon. Hon säger inte att vita inte får använda svarta emojis. Det handlar enligt henne om vilka och hur man använder dom (vilket är rätt uppenbart, givetvis kan man använda dom i förnedrandre syfte).

Är de (vem?) verkligen så upprörda då?

Löjlig video i alla fall. Tror inte det får en endaste jävel att tänka om och sen sluta med det.
Citera
2018-04-03, 14:31
  #8
Medlem
Captinheros avatar
Varför inte göra alla blåa så är det neutralt och bra


Jävla fjolleri
Citera
2018-04-03, 14:32
  #9
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Oerhört festligt att man, efter åratal av ältande & kritik om att det inte fanns "svarta" emojis, nu istället går bananas över att dessa nya emojis används även av vita.

Varningstexten på videon är sjukt underhållande:
Citat:
Warning: This video contains historical footage of blackface minstrel shows which you may find offensive.
Kommentarerna till filmen är givetvis avstängda, säkrast så.

Den enda lösningen på detta oerhörda problem är givetvis att negrer utvecklar helt egen hårdvara & mjukvara som inte vita får använda. Problem solved.
Citera
2018-04-03, 14:36
  #10
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Varför inte göra alla blåa så är det neutralt och bra


Jävla fjolleri

Ja men tänk då på att de som identifierar sig som smurfar kommer att bli djupt kränkta!
Citera
2018-04-03, 14:41
  #11
Medlem
MartinStLouiss avatar
Påminner om segmenten som brukar dyka upp på tv-kanalen MTV och klipp som Buzzfeed brukar lägga upp.
Citera
2018-04-03, 15:36
  #12
Medlem
Det mest ironiska är i slutet
"So that's my view. But what do you think?"

Comments are disabled for this video.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback