Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-01, 00:04
  #217
Medlem
Steff83s avatar
Hans Jisander verkar vara ha flyttat till seniorbostad/äldreboende? i Guldheden nu.

Thomas bror. Vem är det?
Citera
2023-12-01, 14:04
  #218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
”Samhället” får väl skylla sig självt!
Kanske har man förhoppningsvis lärt sig något av det.

Samhället är vi allihopa du och jag, det vet du va'?
Citera
2023-12-01, 20:14
  #219
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Hans Jisander verkar vara ha flyttat till seniorbostad/äldreboende? i Guldheden nu.

Thomas bror. Vem är det?

Patrick, bor i Italien.
Citera
2023-12-02, 16:59
  #220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Den ekonomiska brottsligheten dom ägnat sej åt har kostat stora summor. Den totala summan vet jag inte men dessa pengar hade kunnat göra nytta i samhället istället för att hamna i dom kriminellas fickor. Bara rättsprocesserna kostar miljontals kronor.
Denna mupp alltså. De 40 kriminella klanerna kostar miljarder per år. För att inte nämna alla kriminella blattar. Fokusförflyttning deluxe.
Citera
2023-12-02, 18:42
  #221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghostchilli
Denna mupp alltså. De 40 kriminella klanerna kostar miljarder per år. För att inte nämna alla kriminella blattar. Fokusförflyttning deluxe.
Mupp vet jag inte om jag skulle kalla TJ men han visste tidigt att ekonomisk brottslighet för miljoner kronor bara renderade en smäll på fingrarna och sedan var det bara att gå vidare till nya kriminella äventyr. Tyvärr satte samhället inte ner foten utan tvärtom tyckte många att den här brottsligheten var lite cool. Något man kunde se mellan fingrarna på..istället för att slänga in honom på en 15 år.
Citera
2023-12-02, 18:50
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Mupp vet jag inte om jag skulle kalla TJ men han visste tidigt att ekonomisk brottslighet för miljoner kronor bara renderade en smäll på fingrarna och sedan var det bara att gå vidare till nya kriminella äventyr. Tyvärr satte samhället inte ner foten utan tvärtom tyckte många att den här brottsligheten var lite cool. Något man kunde se mellan fingrarna på..istället för att slänga in honom på en 15 år.

Huvudmannen höll sig undan. Och ingen förlorade på trustoraffären.
Citera
2024-01-24, 14:52
  #223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Hans Jisander verkar vara ha flyttat till seniorbostad/äldreboende? i Guldheden nu.

Thomas bror. Vem är det?

Gubben har en bil registrerad på sig !
En FIAT SUV 2012 MCU904 som rullar nästan 1000 mil per år. Tror INTE att det är HJ som kör den dock.
Citera
2024-01-24, 14:55
  #224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Patrick, bor i Italien.

Brodern verkar syssla med cashback via någon sorts "gröna stämplar" i Monaco...( 23 03 09)

https://monacovoice.com/en/article/the-redeemer

"..Due to launch in October, the easyCashback loyalty program is the co-creation of Simon Piggott, Monaco resident and long-time friend, Sir Stelios and Patrick Jisander, who helped develop a “cashrefunder” platform between Sweden and the U.K..."
Citera
2024-01-25, 13:31
  #225
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilligaGronsaker
Gubben har en bil registrerad på sig !
En FIAT SUV 2012 MCU904 som rullar nästan 1000 mil per år. Tror INTE att det är HJ som kör den dock.
Det är väl sönerna då som använder den men det är väl praktiskt att ha den skriven på pappan.
Citera
2024-01-29, 17:35
  #226
Medlem
Detta känns litet fel.
Angående Peter Matsson, det var väl Nordfalks?
Skall kolla i hyllorna. Är dock rätt säker.
👍
Citera
2024-03-27, 21:58
  #227
Medlem
Förlåt, glömde av.
Jo, det var Nordfalks.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback