Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-03, 07:32
  #1
Medlem
Jag köpte nyligen en drönare, Global Drone Follower X183 X6 GPS.
Köpte den bara för rent nöjes skull och är helt grön på området.
Jag monterade ihop den enligt medföljande instruktionen, men struntade i detaljerna då jag var sugen på att testa en snabbis först.
Den startade utan problem och reagerade bra till en början på handkontrollen, dock välte den varje gång jag gasade (förstod senare att jag satt propellrarna fel)
Efter 10-20 försök så slutade den reagera när jag försökte gasa och det är där jag är idag...
Vad kan ha hänt/pajat?
Citera
2018-04-03, 08:00
  #2
Medlem
lersaters avatar
Fick du med vingarna?
Citera
2018-04-03, 10:04
  #3
Medlem
Ja, det var ju dom jag satte fel. (Jag tänkte inte på att de var viktigt att sätta rätt vinge på rätt plats)
Citera
2018-04-03, 12:30
  #4
Medlem
Kotties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belsebubesleb
Jag köpte nyligen en drönare, Global Drone Follower X183 X6 GPS.
Köpte den bara för rent nöjes skull och är helt grön på området.
Jag monterade ihop den enligt medföljande instruktionen, men struntade i detaljerna då jag var sugen på att testa en snabbis först.
Den startade utan problem och reagerade bra till en början på handkontrollen, dock välte den varje gång jag gasade (förstod senare att jag satt propellrarna fel)
Efter 10-20 försök så slutade den reagera när jag försökte gasa och det är där jag är idag...
Vad kan ha hänt/pajat?

Har du laddat den?
Citera
2018-04-03, 14:13
  #5
Medlem
Ja jag har laddat den.
Grejen är att den går att starta och stoppa via handkontrollen, men den går bara ”på tomgång”.
Den fungerade i början, fast då välte den hela tiden pga att jag satt vingarna galet.
Otroligt frustrerande!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback