Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-04-05, 14:55
  #37
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benganbanan
Nu är det ju så att dina fantasier inte är något folk måste förhålla sig till, eller om det är bristande engelskkunskaper? Det är underförstått att kritik riktas mot avtalet i sig och vad det fått för konsekvenser, inte att Amazon använder en tjänst som tar för lite betalt, självklart kommer alla företag att utnyttja det de kan, detta kräver inte särskilt stor tankeverksamhet eller intelligens.

Det är väl uppenbart att det är dina bristande språkkunskaper som spökar:

Citat:
I have stated my concerns with Amazon long before the Election. Unlike others, they pay little or no taxes to state & local governments, use our Postal System as their Delivery Boy (causing tremendous loss to the U.S.), and are putting many thousands of retailers out of business!

Citat:
While we are on the subject, it is reported that the U.S. Post Office will lose $1.50 on average for each package it delivers for Amazon. That amounts to Billions of Dollars. The Failing N.Y. Times reports that “the size of the company’s lobbying staff has ballooned,” and that…

Vad som är underförstått är irrelevant i sammanhanget när det är en vuxen människa med det högsta ämbetet i landet som uttryckligen kritiserar en privat aktör för att använda den statliga posten som tar för litet betalt. Om Stefan Löfven höll på sådär skulle du antagligen skrika "avgå!".
Citera
2018-04-05, 15:06
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vad som är underförstått är irrelevant i sammanhanget när det är en vuxen människa med det högsta ämbetet i landet som uttryckligen kritiserar en privat aktör för att använda den statliga posten som tar för litet betalt. Om Stefan Löfven höll på sådär skulle du antagligen skrika "avgå!".

Hur är kontexten irrelevant? Kontext spelar in i det som är underförstått. Han belyser problemet Amazon orsakat genom att belysa just Amazon, tack för att du visade citat som ger mig rätt i sak, jag tror du har mycket svårt med språkförståelse. Jag förstår inte vart du vill komma med ditt inlägg, ska en politiker inte få kritisera samhällsproblem som en aktör drar nytta av men som skadar andra? Vad jag vet kritiseras privata aktörer av sossarna, t.ex. inom skola, för de anser att det är skadligt. Detta ska alltså inte tillåtas engligt dig?

Klassiskt vänstertänk att inte bemöta kritik i sig, utan kritiken ska vara förbjuden om den ej passar.
Citera
2018-04-05, 15:12
  #39
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benganbanan
Hur är kontexten irrelevant? Kontext spelar in i det som är underförstått. Han belyser problemet Amazon orsakat genom att belysa just Amazon, tack för att du visade citat som ger mig rätt i sak, jag tror du har mycket svårt med språkförståelse. Jag förstår inte vart du vill komma med ditt inlägg, ska en politiker inte få kritisera samhällsproblem som en aktör drar nytta av men som skadar andra? Vad jag vet kritiseras privata aktörer av sossarna, t.ex. inom skola, för de anser att det är skadligt. Detta ska alltså inte tillåtas engligt dig?

Fniss. Givetvis ska privata aktörer få göra affärer med statliga företag även om de statliga företagen har så jävla inkompetenta ledningar att de inte klarar att göra vinst. Om Trump har ett problem med Posten så får han väl kritisera Posten och inte deras kunder.
Citera
2018-04-05, 15:25
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Givetvis ska privata aktörer få göra affärer med statliga företag även om de statliga företagen har så jävla inkompetenta ledningar att de inte klarar att göra vinst.

Ingen har sagt något annat, var är det du ens diskuterar? Ska man inte få kritisera eller belysa problem med märkliga och dåliga avtal med statliga aktörer? Problemen med Amazon är dessutom större än för låga postavgifter, men Trump har kritiserat att posten gett Amazon dessa låga avgifter, att avtalet är dåligt för posten och att de förlorar pengar på det, och frågar sig varför de då har gått med på det.

Kanske finns det aktörer inom posten som medvetet har sett till att just Amazon ska få monopol inom sitt område, de kanske är avlönade av just Amazon i tredje hand, vad vet vi, korruption kallas det och det är vanligt förekommande. Du har fortfarande inte gett någon anledning till varför Trump har fel i sak, och varför politiker inte ska få kritisera aktörer som på något vis skadar ekonomin eller samhället i övrigt.
Citera
2018-04-05, 15:50
  #41
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benganbanan
Ingen har sagt något annat, var är det du ens diskuterar? Ska man inte få kritisera eller belysa problem med märkliga och dåliga avtal med statliga aktörer? Problemen med Amazon är dessutom större än för låga postavgifter, men Trump har kritiserat att posten gett Amazon dessa låga avgifter, att avtalet är dåligt för posten och att de förlorar pengar på det, och frågar sig varför de då har gått med på det.

Kanske finns det aktörer inom posten som medvetet har sett till att just Amazon ska få monopol inom sitt område, de kanske är avlönade av just Amazon i tredje hand, vad vet vi, korruption kallas det och det är vanligt förekommande. Du har fortfarande inte gett någon anledning till varför Trump har fel i sak, och varför politiker inte ska få kritisera aktörer som på något vis skadar ekonomin eller samhället i övrigt.

Man kan kritisera Amazon för både det ena och det andra men inte på det här sättet.

1. Han kritiserade inte posten för att ha gett låga avgifter, han kritiserade Amazon för att använda posten. Vad du anser att han menade är inte intressant, det som är anmärkningsvärt är vad han faktiskt skrev. Om Trump skriver "covfefe" och du anser att det är underförstått att det handlar om Mexico är inte heller intressant annat än för din psykolog.

2. Trump får kritisera privata aktörer, men han uttrycker sig som en jävla idiot.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback