Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-02, 18:59
  #1
Medlem
TrotsTrollets avatar
Hej flashback!
Är i Spanien och tänkte bjuda på lite svensk mat. Västerbottenpaj kan ju aldrig vara fel. Men vilken ost ska jag använda istället för Västerbotten?!
__________________
Senast redigerad av TrotsTrollet 2018-04-02 kl. 19:01.
Citera
2018-04-02, 19:06
  #2
Medlem
Har de inte Västerbottenost i närmare IKEA varuhus där? Eller beställ via nätet..
Citera
2018-04-02, 19:14
  #3
Medlem
TrotsTrollets avatar
Bra idé egentlig. Problemet är att jag behöver osten imorgon och är mitt ute i ingenstans.
Citera
2018-04-02, 19:54
  #4
Medlem
Den är så unik i sin smak att det inte blir någon wb-paj utan wb. Skippa det istället för att göra någon halvdan ostpaj.

Saker du kan tillreda som är både gott och Svenskt: köttbullar (homemade obvs), knäckebröd, sill (ost, tomat, dill osv.) Det är endast fantasin som sätter gränserna.

Eller varför inte smörgåstårta? Vem gillar inte en schysst smögge liksom.
Citera
2018-04-02, 20:13
  #5
Avstängd
Men välj en smakrik lagrad hårdost t ex en manchego, det kommer att fungera i en paj
Citera
2018-04-02, 20:17
  #6
Medlem
Manchego, borde fungera fint, ta inte den längst lagrade bara.
Citera
2018-04-02, 20:45
  #7
Medlem
TrotsTrollets avatar
Tack! Manchego låter bra. Hade tänkt göra skagentårta först. Men sen dök det upp en hop vegetarianer. Så tänker att Västerbotten är en bra lösning.
Citera
2018-04-04, 08:04
  #8
Medlem
Rumpnisseiskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrotsTrollet
Tack! Manchego låter bra. Hade tänkt göra skagentårta först. Men sen dök det upp en hop vegetarianer. Så tänker att Västerbotten är en bra lösning.


Kolla att vegetarianerna äter löpe innan du använder manchego bara.
Citera
2018-04-04, 21:45
  #9
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrotsTrollet
Tack! Manchego låter bra. Hade tänkt göra skagentårta först. Men sen dök det upp en hop vegetarianer. Så tänker att Västerbotten är en bra lösning.
Parmesan är hyfsat likt Västerbotten smakmässigt. Tror faktiskt att detta är det närmsta du kan komma, iaf där nere.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback