Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-02, 18:21
  #1
Medlem
Jag rakar huvudet regelbundet. För cirka 7-8 månader sedan tyckte jag att jag var ganska blek på sidorna och började applicera en brun utan sol kräm på sidorna, som jag var väldigt nöjd med och sedan dess har jag fortsatt med att applicera BUS en gång i veckan som håller bra 4-5 dagar. Häromdagen läste jag en gammal artikel som påstod att BUSkrämer innehåller kemikalier och är således farliga.

Och nu är jag väldigt orolig i och med att jag använder krämen på skallen. Kan ni upplysa mig om detta stämmer? Ska jag vara orolig eller inte? Vill helst inte sluta med BUS, då jag ser bäst ut när jag använder krämen.
Citera
2018-04-02, 18:28
  #2
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dokgo
Jag rakar huvudet regelbundet. För cirka 7-8 månader sedan tyckte jag att jag var ganska blek på sidorna och började applicera en brun utan sol kräm på sidorna, som jag var väldigt nöjd med och sedan dess har jag fortsatt med att applicera BUS en gång i veckan som håller bra 4-5 dagar. Häromdagen läste jag en gammal artikel som påstod att BUSkrämer innehåller kemikalier och är således farliga.

Och nu är jag väldigt orolig i och med att jag använder krämen på skallen. Kan ni upplysa mig om detta stämmer? Ska jag vara orolig eller inte? Vill helst inte sluta med BUS, då jag ser bäst ut när jag använder krämen.
Nu är våren och sommaren på väg då får du en naturlig solbränna och kan lägga krämen på hyllan under några månader. Kontakta en hudläkare om din oro för kemikalierna.
Citera
2018-04-02, 19:04
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
cancerframkallande.. är huvudet dumt så får kroppen lida men det viktigaste i livet är väl att se bra ut
Fyfan hoppas bara att du skämtar. Det kan inte vara av slumpen att jag fått sämre minne dom senaste 4-5 månaderna. Är bara 20 också
Citera
2018-04-02, 23:05
  #4
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dokgo
Fyfan hoppas bara att du skämtar. Det kan inte vara av slumpen att jag fått sämre minne dom senaste 4-5 månaderna. Är bara 20 också

Du kan vara lugn, Han driver bara med dig.

Nu vet jag inte vilket specifikt märke du använt men är det inhandlat i Sverige så är risken mycket liten att den innehåller skadliga kemikalier.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback