Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-02, 18:19
  #1
Medlem
Snorkings avatar
Hej

Är nyfiken på brasiliansk vaxning.

Någon som vet hur detta känns och även om det finns att få i Göteborg i första hand.
Är då kille skall kanske tilläggas.
Citera
2018-04-02, 18:27
  #2
Medlem
Rakhyvel på pungen, veet på resten. Absolut bäst resultat och smärtfritt. (Annars googla som ovan kommentar säger)
Citera
2018-04-02, 18:30
  #3
Medlem
franges avatar
Hur det känns? Testa att placera en bit silvertejp på valfri hårig kroppsdel och ryck sedan loss den, så vet du.
Citera
2018-04-02, 20:34
  #4
Medlem
Snorkings avatar
Hej

Först: Silvertejp fäster mot huden det gör inte vax för den som som behöver förstå skillnaden.

Veet o hyvel har man provat, liksom många med mig, men med vax blir det mindre o mindre hår kvar i det är ju bra.

Jag har kollat och sett en del salonger som har detta på sin ”meny”.
Men det är för kvinnor som jag förstår det.
Någon som vet något ställe för män?
Kanske någon med erfarenhet?

På ryggen har jag provat o det är ok.
Citera
2018-04-03, 17:40
  #5
Medlem
Heveas avatar
Jag är man och har erfarenhet av brasiliansk vaxning. Detta kanske är individuellt men jag har aldrig upplevt det som väldigt smärtsamt. Tycker att vaxning av bröst, mage och rygg gör mer ont. Så om du tycker ryggen är ok borde brasiliansk ej vara något problem.

Har tyvärr inga tips på ställen i Göteborg. När jag fått brasiliansk vaxning har det framgått tydligt i menyn huruvida behandlingen erbjuds till män. Oftast är då priset för män lite dyrare än för kvinnor. Men du kan alltid kontakta en salong och fråga om informationen ej framgår på deras hemsida.
Citera
2018-04-18, 18:58
  #6
Medlem
GaiaSees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorking
Hej

Är nyfiken på brasiliansk vaxning.

Någon som vet hur detta känns och även om det finns att få i Göteborg i första hand.
Är då kille skall kanske tilläggas.

La kikis är bäst i Göteborg 👌
Citera
2018-04-21, 05:00
  #7
Medlem
Snorkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaiaSee
La kikis är bäst i Göteborg 👌

Tack för tippset.
Tar dom emot män? Ven gör i fall vaxningen?
Citera
2018-04-21, 05:22
  #8
Medlem
Vad är ni för hårlösa fjollor med pungar som Kojaks skalle? Ni har aldrig plockat kangelbär med era pianolånga porslinsfingrar, Ack ni snipmunnade onanister. Hur orkar ni med denna håriga oro?
Citera
2019-08-23, 15:40
  #9
Medlem
gbg001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorking
Tack för tippset.
Tar dom emot män? Ven gör i fall vaxningen?

Nej det gör dom inte
Citera
2022-12-27, 18:55
  #10
Medlem
På män heter det inte brazilian utan MANZILIAN.

Urskönt med en slät pung m.m.
Citera
2023-02-01, 07:38
  #11
Medlem
Vildbloms avatar
Åh fy fan!

Skulle göra detta hemma en gång. Läste INTE det finstilta om att "Dra inom senast 10 sekunder annars fastnar vaxet"

..Slutade på badrumsgolvet med att snubben fick hjälpa mig dra av små bitar i timmar.

JA, det kändes. Gör I N T E det själv, åkej?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback