Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-02, 17:08
  #1
Medlem
526s avatar
Verkar vara poppis i Silicon Vally för att hacka sig själv, bli mer kreativ och produktiv.
Någon med erfarenhet?
Dela med er. För- och nackdelar.

https://thethirdwave.co/microdosing/lsd/
http://www.iflscience.com/brain/i-mi...-it-did-to-me/
Citera
2018-04-02, 18:08
  #2
Medlem
Peyzs avatar
Detta är inget nytt alls. Tycker inte något direkt. Det är bra för dom som vill göra det
Citera
2018-04-02, 19:29
  #3
Medlem
WGASs avatar
A. Man märker ingenting
Citera
2018-04-02, 19:44
  #4
Medlem
ProosedontObungos avatar
Personligen tycker jag det är slöseri, fick bara ångest eller kände inget alls.
Citera
2018-04-02, 19:53
  #5
Medlem
526s avatar
Ser att det finns en tråd om det här
(FB) Mikrodosering av LSD
Citera
2018-04-02, 22:06
  #6
Medlem
Som-Gjutens avatar
Jag tror mer på att man tar en väldigt STARK dos 1 gång om året, istället för att fjutta med "micro doseringen" .
Citera
2018-04-02, 23:38
  #7
Medlem
RightRites avatar
Svårt o pricka rätt i doseringen. Kräver rätt förberedelser. Trial and error typ. Sen ska man väl givitvis ha en del syra på lager.

psykedeliska är väldigt individuellt och har ett väldigt brett spektrum beroende på situation då den intas. Men jag tror dem flesta har en sweetspot när det gäller dosering, man måste bara pricka rätt.
Citera
2018-04-03, 19:43
  #8
Medlem
Jag har provat och tycker verkligen att det är något värt att testa. Se bara till att verkligen ha koll på dosen, 10mcg kan vara stor skillnad
Citera
2018-04-04, 09:20
  #9
Medlem
gultregns avatar
Personligen så har mikrodosering av syra gett mig inspiration och "go". För andra så uppfattas jag ofta som mer utåtriktad när jag mikrodoserar.

Min personliga mikrodosering av syra har varit 20+-ug. Uppehåll varannan och ibland var tredje dag för att ha ett par dagars uppehåll några dagar senare. Dosering är ju personlig och för mig så ger denna ingen bodyload eller visuals men andra kan vara känsligare och behöver kanske justera lite neråt.

Jag har microdoserat både cubensis och syra.
För mig så fungerar dom lite olika när jag mikrodoserar.
Citera
2018-04-06, 09:38
  #10
Medlem
Jag har blandat ner 200µg i flaska med destillerat vatten. Det motsvarar 13-20 doser totalt som jag skall inta var fjärde dag de kommande 50-80 dagarna. (160kr)

Jag har fått diagnosen bipolär typ 2 och har hela mitt liv haft funktionsnedsättande nivåer av ångest och depression. Efter att jag provade LSD för sex månader sedan så kände jag kraftigt ökad livsacceptans. Det klassiska "Vill inte leva men inte heller dö" blev istället "Jag lever, deal with it".

För någon månad sedan så började dessa effekter att försvinna och jag är inte supersugen på 12 timmar 200µg igen. Därför tänker jag att mikrodosering i alla fall känns värt att prova. Rapporterade effekter från andra håll indikerar att det finns hopp och jag är helt övertygad om att LSD och andra psykedeliska substanser har potential som vi ännu inte utforskat till fullo.

Om detta kommer att fungera får tid avgöra.
Återkommer
Citera
2018-04-06, 09:40
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulfgubben
Jag har provat och tycker verkligen att det är något värt att testa. Se bara till att verkligen ha koll på dosen, 10mcg kan vara stor skillnad
Vilken dosering rekommenderar du? Och då, vad har du för "kroppsform"? Vikt osv..
Jag är själv tanig, 180cm på 68kg och skall börja med 10µg/4 dagar.
Citera
2018-05-03, 11:19
  #12
Medlem
Hupats avatar
Endast positiva erfarenheter här. Medicineras för ADHD med centralstimulerande medel, men får bara extrem ångest av den, och några dagars avtändning där jag är otroligt seg. Väljer därför ibland att mikrodosera LSD istället (10-20ug med 3 dagars uppbehpll), då jag fungerar mycket bättre på det och är mer kreativ, och lyckligare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback