Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-02, 16:01
  #13
Medlem
Memmajemmas avatar
Jag dricker inte alkohol numera så om jag går ut blir det kaffe, oftast cappuccino eller alkoholfri bubbel, som jag faktiskt tycker är godare än de med alkohol.
Citera
2018-04-05, 13:09
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Jaha nu har man klarat av en kväll ute på krogen utan att dricka alkohol.
Men det är ju svårt som fan att komma på vad man ska dricka när man inte dricker läsk eller juice några tips?

Det som svider mest är ju att notan nästan blir lika dyr som om jag hade druckit bira en hel kväll.
Kranvatten och is funkar ju kanonbra. Även den kostar ofta, en tia typ. Men särskilt dyrt är ju inte det.
Citera
2018-04-08, 20:26
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Jaha nu har man klarat av en kväll ute på krogen utan att dricka alkohol.
Men det är ju svårt som fan att komma på vad man ska dricka när man inte dricker läsk eller juice några tips?

Det som svider mest är ju att notan nästan blir lika dyr som om jag hade druckit bira en hel kväll.

Drick inget alls öht, stanna bara en timme, ursäkta dig och stick sedan därifrån. Det är exakt hur jag löste det i går.
Citera
2018-04-10, 07:36
  #16
Medlem
JoeBidens avatar
Om man inte ska dricka på krogen återstår egentligen endast två rimliga alternativ. Ragga som en hyena och dansa som ett mongo. "Allt" är tillåtet när man är full, men som nykter kan du på din höjd uppträda full för att dupera omgivningen, medan du egentligen har full kontroll.

Inga ragg och dansgolvet var för trångt? Aja, bara att glida hem. Den där läsken och alkoholfria ölen kan omöjligen ha svidit speciellt hårt i plånboken. Väl hemma vaknar du upp utvilad och fräsch, utan att ha spenderat halva lönen på helrör, fyllekäkat tre BigMac-menyer och ej heller för den delen gjort bort dig eller spytt ner dig.

Polariserar för visso, men här har ni en sida av att vara nykter på krogen. Krävs dock ett psyke av stål ifall man faktiskt vill roa sig utan alkohol och inte bara vara den där nykteristen som hänger med i ens sällskap och sedan är/har fett tråkigt hela kvällen...
Citera
2018-04-10, 14:29
  #17
Medlem
JagSerUfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Jaha nu har man klarat av en kväll ute på krogen utan att dricka alkohol.
Men det är ju svårt som fan att komma på vad man ska dricka när man inte dricker läsk eller juice några tips?

Det som svider mest är ju att notan nästan blir lika dyr som om jag hade druckit bira en hel kväll.
Brukar dra några Redbull (inte mer än 3 på en kväll) sen så bilr de någon öl utan alkohol och en läsk eller 2 samt vatten. Det sjuka är att jag dricker typ lika mycket vätska som när man super
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback