Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-02, 13:17
  #1
Medlem
NUFCs avatar
Hej!

Jag tappade min Iphone SE i marken nyligen vilket resulterade i en hel del sprickor på skärmen. Mobilen funkar fortfarande utan problem men ett skärmbyte är ett måste om jag ska fortsätta använda den. Dessvärre tog jag inte med någon försäkring i avtalet så en reparation i en butik krävs. Med över ett år kvar på abonnemanget och utan chans till att få en ny telefon av 3 så står jag inför följande val:

- Reparera skärmen i butik, vilket kommer landa på cirka 900 kronor för originalkvalité.

- Reparera skärmen i butik med ersättningskvalité från tredjepart, vilket kommer landa på cirka 500 kronor.

- Köpa en helt ny mobil inom budgeten 1500 kronor.

Vad tycker ni; Finns det några likvärdiga telefoner, jämfört med Iphone SE, för 1500 kronor? Är det smartare att reparera skärmen istället för att köpa ny lur, när telefonen fungerar utan problem trots skadorna? Hur mycket tror ni att skillnaden mellan ersättningskvalitén är kontra originalkvalitén?`

All hjälp mottages gärna.

E: Ska tilläggas att jag inte använder mobilen särskilt ofta. Det enda jag, i princip, gör är att lyssna på musik/poddar via Spotify med bluetooth hörlurar, slösurfar på Facebook, Twitter m.m. samt skickar meddelanden och bilder på Messenger och Snapchat. Så jag behöver ingen mastodont-lur.
__________________
Senast redigerad av NUFC 2018-04-02 kl. 13:20.
Citera
2018-04-02, 13:49
  #2
Medlem
Reparera. Välj 900 om du vill ha exakt som innan. Eller 500 om du kan acceptera sämre skärm dvs sämre bild.

Jag hade valt 900.

Sen kanske batteriet tar slut förr eller senare oxå...
Citera
2018-04-02, 15:21
  #3
Avstängd
finanshajen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Reparera. Välj 900 om du vill ha exakt som innan. Eller 500 om du kan acceptera sämre skärm dvs sämre bild.

Jag hade valt 900.

Sen kanske batteriet tar slut förr eller senare oxå...
Riskera*, inte acceptera.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback