Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-02, 12:37
  #1
Medlem
Mrpedros avatar
En för ett överkomligt pris men lite prestanda måste det vara..
Har ni tips ?
Citera
2018-04-02, 12:55
  #2
Medlem
DyslexiKungens avatar
Jag har själv en Lenovo 10 tums, en bättre surfplatta finns inte.
Citera
2018-04-02, 14:45
  #3
Medlem
Mrpedros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Jag har själv en Lenovo 10 tums, en bättre surfplatta finns inte.

Vilken då ? dom har väl mer än en med 10 tum ?


Har någon den med inbyggd projektor ?
Citera
2018-04-02, 14:55
  #4
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrpedro
Vilken då ? dom har väl mer än en med 10 tum ?


Har någon den med inbyggd projektor ?

Jag har en äldre modell av Lenovo sen två år tillbaka, men jag skulle rekkommendera denna nu

https://www.netonnet.se/art/dator/su...l/248798.8899/

Tyvärr så finns det inte en inbygd projektor i denna modell så vitt jag vet.Men Lenovos surfplattor kan man inte vara utan.

mvh/
Citera
2018-04-02, 15:20
  #5
Medlem
Mrpedros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Jag har en äldre modell av Lenovo sen två år tillbaka, men jag skulle rekkommendera denna nu

https://www.netonnet.se/art/dator/su...l/248798.8899/

Tyvärr så finns det inte en inbygd projektor i denna modell så vitt jag vet.Men Lenovos surfplattor kan man inte vara utan.

mvh/

Tack för tipset.. Ska kolla upp
Mvh
Citera
2018-04-02, 23:03
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Jag har själv en Lenovo 10 tums, en bättre surfplatta finns inte.

Vad gör den så bra? Jag gick in i en affär för att köpa en platta till barnen och sa jag ska ha den bästa skitplattan (billigaste) ni har och de gav mig en Lenovo. Den funkar för barnen att titta på film och spela på men vad skulle göra den så otroligt bra mer än priset?
Citera
2018-04-03, 14:23
  #7
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrpedro
En för ett överkomligt pris men lite prestanda måste det vara..
Har ni tips ?

Du borde gett lite mer information i frågan, som hur stor skärm, osv...

Men mitt råd är att kolla närmare på s.k. "2i1-datorer"
Det är egentligen en helt vanlig Windows 10 dator fast i surfplatteformat med ett löstagbart tangentbord..

Fördelen de har och alla andra surfplattor saknar, är att du kan installera riktiga program i dessa, inte enbart appar.. en enorm fördel!
Citera
2018-04-03, 19:52
  #8
Medlem
Mrpedros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Du borde gett lite mer information i frågan, som hur stor skärm, osv...

Men mitt råd är att kolla närmare på s.k. "2i1-datorer"
Det är egentligen en helt vanlig Windows 10 dator fast i surfplatteformat med ett löstagbart tangentbord..

Fördelen de har och alla andra surfplattor saknar, är att du kan installera riktiga program i dessa, inte enbart appar.. en enorm fördel!

Storlek osv spelar ingen roll därför.. Mest en bra Netflix och surfplatta..
En stationdator har jag redan och en laptop.
Citera
2018-04-04, 04:24
  #9
Medlem
Kalkon77s avatar
Vad har du för telefon då? Jag gillar ju iPhone så jag kör ju på iPad och tycker den fungerar bra och då har jag haft den i många år (Säkert runt 5 - 6 år.) Duger till att kolla film/youtube på iaf
Citera
2018-04-04, 17:19
  #10
Medlem
Mrpedros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkon77
Vad har du för telefon då? Jag gillar ju iPhone så jag kör ju på iPad och tycker den fungerar bra och då har jag haft den i många år (Säkert runt 5 - 6 år.) Duger till att kolla film/youtube på iaf


Just nu en samsung, android for the win 😂
Citera
2018-04-04, 19:15
  #11
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrpedro
En för ett överkomligt pris men lite prestanda måste det vara..
Har ni tips ?
Jag köpte en Lenovo Tab4 10" i höstas efter två Samsung plattor (där moderkorten kraschade på båda). Jag är supernöjd!

Batteritiden är bättre än på Samsung, laddar snabbare och behöver i princip aldrig startas om utan bara "tuggar på" (tror jag startat om den ca fem gånger sen Black Friday). Dessutom är den klart mycket billigare än S.

Nu gör jag inga speciellt avancerade saker utan surf och TV-tittande mest. För detta är den helt klart prisvärd IMO.
Citera
2018-04-06, 14:50
  #12
Medlem
Mrpedros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Jag köpte en Lenovo Tab4 10" i höstas efter två Samsung plattor (där moderkorten kraschade på båda). Jag är supernöjd!

Batteritiden är bättre än på Samsung, laddar snabbare och behöver i princip aldrig startas om utan bara "tuggar på" (tror jag startat om den ca fem gånger sen Black Friday). Dessutom är den klart mycket billigare än S.

Nu gör jag inga speciellt avancerade saker utan surf och TV-tittande mest. För detta är den helt klart prisvärd IMO.

Jag ska använda den för Netflix och telia play bara så lugnt då ju 👍
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback