Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-07-15, 00:13
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MataRengi
Det var Ambelain som skrev trådens originalinlägg. Det gjorde han den 4e april. Råkar du ha två alias samtidigt?

Men visst, jobbar man med Roverprojektet så är det nog rimligt, precis som jag skrev, att man använder Mars-tid under tiden. Men jag funderar på om även hens familj ändrar dygnsrytm för den sakens skull...?

Jag menar inte originalinlägget i tråden utan mitt första inlägg som du svarade på. Nåja, det spelar ingen roll..

Skulle vilja hitta var jag läste om detta/såg det, har för mig att det stora problemet var familjen ja men att även den anpassade sig. Sen att man arbetade i skift om en månad eller så för att det slet på kroppen.
Citera
2018-07-15, 08:03
  #38
Medlem
MataRengis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maritbergman
Skulle vilja hitta var jag läste om detta/såg det, har för mig att det stora problemet var familjen ja men att även den anpassade sig. Sen att man arbetade i skift om en månad eller så för att det slet på kroppen.

Ett mars-dygn är 24,622 jordtimmar. Stämmer hyffsat väl med jorddygnet. Men 'klockan' fortar sej 37 minuter per timme så efter 20 dagar så har har dag och natt bytt plats.
Jo, slitsamt.
Men en marskoloni skulle nog vänja sej att få sovmorgon en halvtimme varje morgon. När dom återkommer till Jorden (om än möjligt) så får dom motsvarande 'problem' åt andra hållet.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback