Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-02, 05:11
  #1
Medlem
EU-DYSs avatar
Hallo, jag har ägnat mycket tid det sista året åt att läsa licensavtalen jag tecknat med Apple. Och jag tycker det är mycket som inte stämmer där.
Har snackat med AppleCare och försökt förklara mig, men dom lyssnar inte alls på mig. I alla mina enheter ändrar sig inställningarna av sig sj, och låser sig. Min Mail med iCloud verkar vara omdirigerad till en annan server, internet länkar mig gärna till fel ställen på nätet, eller som jag upplevt det ibland, genererar fejksidor med missvisande info.
Och avtalen, där det står att jag inte har någon garanti och att jag är rättsligt ansvarig för mjukvaran. Och avtal från massor av tredjepartssidor såsom, Mozilla, Apache.
Nån som har en aning om vad som hänt, varför och vad man kan göra åt det?
Citera
2018-04-02, 09:45
  #2
Medlem
EU-DYSs avatar
Ringde AppleCare nu, dom hade påskstängt och hänvisa till apple.com/se/support
När jag knappar in detta och den fått laddat klart så visar den istället https://support.apple.com/sv-se
Det kan ju aldrig vara rätt va?
Citera
2018-04-02, 09:48
  #3
Avstängd
MantisSvantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EU-DYS
Ringde AppleCare nu, dom hade påskstängt och hänvisa till apple.com/se/support
När jag knappar in detta och den fått laddat klart så visar den istället https://support.apple.com/sv-se
Det kan ju aldrig vara rätt va?

Jo, det låter rätt. Det är rätt domän, och det ser ut som om du får en svensk version av sidan.
Citera
2018-04-02, 10:06
  #4
Medlem
EU-DYSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MantisSvantis
Jo, det låter rätt. Det är rätt domän, och det ser ut som om du får en svensk version av sidan.

Men den adressen som AppleCare uppgav var ju com/se, det borde ju rimligtvis vara den rätta adressen?
Varför skulle URLen annars ändras?
Känns bara som ett så konstigt och förvirrande sätt att göra det på....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback