Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-07-26, 15:14
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Safarii
Många har uppfattning av att det är renare, en del vill ha stark thc halt som är på drysift hashet. Och mycket av det luktar mycket weed smakar helt ok till bra.

Men jag personligen föredrar jag mörk hash. Det finns kvar men bara inte lika eftertraktat längre. Är sällan i Sverige så har ingen bra koll på marknaden om vad som finns där. Men vet att det fortfarande skickas god mörk hash till norden.

Du får väl även ta i beräkning att du/vi har sett mycket annan röka än vad andra kan ha upplevt. Tror inte att alla här har rökt i så många år. Nu är vi dom som snackar om "förr", "på min tid".

Du får snacka reson med alla smugglare och langare om hur det borde vara, hehe.

De drysift som florerar runt i sthlm som 90-talisterna kallar bästa ever har väldigt mycket lägre THC än kashmir, ketama gold osv och saknar helt den goda och söta speciella hash lukten och smaken. Smakar precis som äckligt och dåligt hash och man hostar som fan av det.

Haha jag känner tyvärr inte smugglare och importörer så långt bak i leden att jag kan säga åt dom va de ska hämta in från Marocko. Då hade jag bara puffat fint ketama gold all day 😊
Citera
2018-07-26, 16:26
  #62
Medlem
Safariis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seanprice
De drysift som florerar runt i sthlm som 90-talisterna kallar bästa ever har väldigt mycket lägre THC än kashmir, ketama gold osv och saknar helt den goda och söta speciella hash lukten och smaken. Smakar precis som äckligt och dåligt hash och man hostar som fan av det.

Haha jag känner tyvärr inte smugglare och importörer så långt bak i leden att jag kan säga åt dom va de ska hämta in från Marocko. Då hade jag bara puffat fint ketama gold all day 😊

Det kanske är mycket av det är sämre kvalité, tidigare lagren av filterna. Kan vara dåligt framställt också. Det finns ju bra drysift också trots allt.

Jag vet inte hur situationen ser ut i Sverige, har utvandrat sedan flera år tillbaka.
Bor i Spanien och här finns det mest av drysift, men det är inte svårt att få tag i det man önskar om man har tålamod och har några kranar. Finns även cannabis klubbar.

Men det är mycket som transporteras här ifrån ut till Europa, och många smugglare runt om.
Men kommer fint mörkare oljig hash från andra sidan havet fortfarande.

Kanske på tiden att fiska efter nya kranar?
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback