Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-02, 04:45
  #13
Medlem
Kan du ta en bild och lägga upp?
Citera
2018-04-02, 15:01
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Som andra sagt verkar det vara pollen. Det finns olika kvalitéer av pollen och det du har köpt kan vara någon av dom bättre pollen-sorterna. Passa på att köp på dig mera av denna pollen-marrren nu när du har chansen!

Jag minns en gång när jag köpte riktigt bra pollen och kakorna var stämplade med texten "GOLDEN" och det var fantastiskt bra hasch. Man blev otroligt stukad av det och samtidigt som man blev uppåt och fick skrattnojor så hade det samtidigt en sänkande effekt och man däckade gôtt efter att ha rökt under kvällen. Sånt hasch kommer inte speciellt ofta till Sverige och när det väl gör det är det guldläge att köpa på sig en större mängd så man har så man klarar sig ett tag.
Tydligen så är texten stämplad på kakan från staterna. Var nån snack om Spanien med. Men dom sagt jävligt bra röka.
Citera
2018-04-06, 23:41
  #15
Medlem
Snälla rätta mig i fall jag har fel känns som det du pratar om är vanligt bra röka typ som Dkhaze ,Kalash. vet ju att det finns sämre röka som är sten hår som du får elda på kniven först för att kunna dela den.

skickar med några länkar där man ser hur Dkhaze ser ut . man kan ju se på bilden att den är mjuk och guldaktig! och den delar sig fint som på bilden. Dkhaze och Kalash är bra röka för rätt peng (enligt mig)sen finns det ju dom som sabbar stämplar och namn med att sätta ditt namn och stämpla om röka som är skit.

https://tramadolshop.org/product/dkhaze-hasch-4g/

https://tramadolshop.org/wp-content/...018/03/k2.jpeg
Citera
2018-04-26, 20:15
  #16
Medlem
PsychoChillers avatar
Jag röker något liknande just nu. Guldljusbrunt och otroligt mjukt men inte särskilt kladdigt. Det är alltså väldigt lättmeckat, bara peta ner en bit och nyp ett par gånger med det i tobaken. Kan bara instämma i att det är potenta grejer.
Citera
2018-04-27, 08:05
  #17
Medlem
Det har snurrat runt Gul Libanese (gul lib) ett tag nu. Både i riket och på nätet.
Den klassiska gul liben brukar vara guldaktig, mjuk och porös.
Citera
2018-04-27, 08:52
  #18
Medlem
sherms avatar
Kallas även blond libanes. Ni som önskar fördjupa er om hur produktionen går till mm kan följa länken.

Citat:
Color: There are two kinds of Lebanese-Hash: Yellow Lebanese, which is yellowish and Red Lebanese which is reddish-brown (very similar to standard Morocco in color). The Red-Lebanese is made from riper plants.

Smell: Spicy to very spicy, refreshing smell. Taste: Very spicy, harsher than Turk or Morocco. Some Lebanese-Hash is harsher than Afghani, especially when smoked in a Bong. Lebanese is quite an acquired taste.
http://420hash.com/2015/05/21/yellow-lebanese-hash/
Citera
2018-04-27, 12:29
  #19
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noob420
Det har snurrat runt Gul Libanese (gul lib) ett tag nu. Både i riket och på nätet.
Den klassiska gul liben brukar vara guldaktig, mjuk och porös.

Porös ja, det var en bra beskrivning.
Citera
2018-04-29, 17:26
  #20
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noob420
Det har snurrat runt Gul Libanese (gul lib) ett tag nu. Både i riket och på nätet.
Den klassiska gul liben brukar vara guldaktig, mjuk och porös.

Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Porös ja, det var en bra beskrivning.
Så där så att det bara blir ett pulver kvar när man arbetar det lite? Fast fortfarande ganska kladdigt?
Citera
2018-05-01, 07:57
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Så där så att det bara blir ett pulver kvar när man arbetar det lite? Fast fortfarande ganska kladdigt?

Jo det låter korrekt, iallafall som jag minns det. Smaken brukade väl vara stark, pepprig, kryddig, jordig.
Citera
2018-05-01, 10:37
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adamsracer
Snälla rätta mig i fall jag har fel känns som det du pratar om är vanligt bra röka typ som Dkhaze ,Kalash. vet ju att det finns sämre röka som är sten hår som du får elda på kniven först för att kunna dela den.

skickar med några länkar där man ser hur Dkhaze ser ut . man kan ju se på bilden att den är mjuk och guldaktig! och den delar sig fint som på bilden. Dkhaze och Kalash är bra röka för rätt peng (enligt mig)sen finns det ju dom som sabbar stämplar och namn med att sätta ditt namn och stämpla om röka som är skit.

https://tramadolshop.org/product/dkhaze-hasch-4g/

https://tramadolshop.org/wp-content/...018/03/k2.jpeg

Fan är det för sida? Är dom grönade eller?
Citera
2018-05-01, 14:12
  #23
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noob420
Jo det låter korrekt, iallafall som jag minns det. Smaken brukade väl vara stark, pepprig, kryddig, jordig.
Ja, typ. Och när man bryter av en bit så luktar det väldigt starkt av weed. Ska ta en bild på det senare.
Citera
2018-05-01, 14:17
  #24
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Så där så att det bara blir ett pulver kvar när man arbetar det lite? Fast fortfarande ganska kladdigt?

Det stämmer alldeles utmärkt in på det jag har. Jag gillade ruset initialt (det var nog mest nyhetens behag efter att jag bytte sort) men nu tycker jag att det är lite tråkigt. Det är helt enkelt lite för uppåt för mig, slår hårt mot skallen men inte särskilt mycket på kroppen. På plussidan ska nämnas att det är ganska snällt mot halsen och att det fungerar utmärkt att somna på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback