Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-27, 08:10
  #217
Medlem
Foruejsonlys avatar
TS fråga kan tyckas vara raljerande! För några år sedan när ekeroth (SD) flyttade ner till ungern för att slippa allt vad sverige står för, tyckte jag han verkade vara måttligt intilligent! Nu börjar jag själv tänka i de banorna.

Tror att de östeuropeiska länderna kan se framför sig en värdefull invandring framöver av utbildat folk med pengar.

Det är inte direkt så att de som kommer dit hamnar i en förort till budapest och föraäldragenerationen lever på bidrag och generation 2 är ute och eldar bilar och kaozar runt!
Citera
2018-05-24, 21:51
  #218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foruejsonly
TS fråga kan tyckas vara raljerande! För några år sedan när ekeroth (SD) flyttade ner till ungern för att slippa allt vad sverige står för, tyckte jag han verkade vara måttligt intilligent! Nu börjar jag själv tänka i de banorna.

Tror att de östeuropeiska länderna kan se framför sig en värdefull invandring framöver av utbildat folk med pengar.

Det är inte direkt så att de som kommer dit hamnar i en förort till budapest och föraäldragenerationen lever på bidrag och generation 2 är ute och eldar bilar och kaozar runt!

Problemet med östländerna, jo jag har varit i flera, känns som rena u-länderna jfrt med Sverige.
Både folkets mentalitet och hur länderna sköts.
För mig - om jag ville dra - så skulle det luta åt nordamerika. Språket blir inga problem och nationsstoltheten är i klass med östeuropeiska länder.
Citera
2018-05-24, 22:10
  #219
Medlem
Norrland
Citera
2018-05-25, 08:19
  #220
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foruejsonly
TS fråga kan tyckas vara raljerande! För några år sedan när ekeroth (SD) flyttade ner till ungern för att slippa allt vad sverige står för, tyckte jag han verkade vara måttligt intilligent! Nu börjar jag själv tänka i de banorna.

Tror att de östeuropeiska länderna kan se framför sig en värdefull invandring framöver av utbildat folk med pengar.

Det är inte direkt så att de som kommer dit hamnar i en förort till budapest och föraäldragenerationen lever på bidrag och generation 2 är ute och eldar bilar och kaozar runt!
Du blandar ihop Ekeroth och Almqvist, det är den senare som bott där i några år.
Ekeroth har ju precis flyttat ned.

I Budapest förorter förekommer säkert en del fylleslagsmål och stölder samt skadegörelse, däremot kastar man inte sten på räddningstjänst och gruppvåldtar eller misshandlar folk för skojs skull som araberna i Sverige älskar att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Problemet med östländerna, jo jag har varit i flera, känns som rena u-länderna jfrt med Sverige.
Både folkets mentalitet och hur länderna sköts.
För mig - om jag ville dra - så skulle det luta åt nordamerika. Språket blir inga problem och nationsstoltheten är i klass med östeuropeiska länder.
Det är klart att det märks på sina håll att det är fattigare i öst.
Men jag tycker att folk är skönare att ha att göra med än många svenskar i alla fall, och så är det inte så förbannat jävla PK och mjäkigt med allt heller vilket såklart är en stor bonus.

Nordamerika alltså? USA är fyllt till bredden med pack och Kanada verkar vara Nordamerikas Sverige dvs muslimvurmande "öppen" nation?
__________________
Senast redigerad av NaZdravi 2018-05-25 kl. 08:23.
Citera
2018-05-25, 08:25
  #221
Medlem
Fel blev dubbelt. Bort.
__________________
Senast redigerad av MrStreamer 2018-05-25 kl. 08:28.
Citera
2018-05-25, 08:28
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Det är klart att det märks på sina håll att det är fattigare i öst.
Men jag tycker att folk är skönare att ha att göra med än många svenskar i alla fall, och så är det inte så förbannat jävla PK och mjäkigt med allt heller vilket såklart är en stor bonus.

Nordamerika alltså? USA är fyllt till bredden med pack och Kanada verkar vara Nordamerikas Sverige dvs muslimvurmande "öppen" nation?

Fet; Håller med. Den växande "prettoattityden" i Sverige är vidrig. Dock lite för slapp inställning och bristande moral i öst för att passa mig. Antagligen därför att jag är van vid - sen deccennier - med den "svenska mentaliteten". Det där som ÄR Sverige men som många har svårt att sätta tummen på och istället börjar svamla om midsommar mm. På gott och ont.

Visst finns det pack i USA men knappast mer än i Sverige (i förhållande till folkmängd). 68-kommunismens USA-hat betackar jag mig för...

Håller även med om Kanada vid närmare eftertanke... SUCK...

När allt kommer omkring så är det nog vettigast att stanna kvar här och göra vad man kan för att vrida landet rätt igen. Vårt land har en hel radda med ++++ som många andra länder saknar. Helt enkelt för bra för att överges o lämnas till vargarna...
__________________
Senast redigerad av MrStreamer 2018-05-25 kl. 08:34.
Citera
2018-05-25, 08:30
  #223
Medlem
Mess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smguld1988
Norrland

Så vitt jag vet så är det i Norrland du hittar landets rödaste befolkning.

(Om det nu spelar någon roll om du ändå tänkt dig en skogskoja och besöka lokala Ica-butiken en gång i månaden?)
Citera
2018-05-25, 08:31
  #224
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Du blandar ihop Ekeroth och Almqvist, det är den senare som bott där i några år.
Ekeroth har ju precis flyttat ned.

I Budapest förorter förekommer säkert en del fylleslagsmål och stölder samt skadegörelse, däremot kastar man inte sten på räddningstjänst och gruppvåldtar eller misshandlar folk för skojs skull som araberna i Sverige älskar att göra.


Det är klart att det märks på sina håll att det är fattigare i öst.
Men jag tycker att folk är skönare att ha att göra med än många svenskar i alla fall, och så är det inte så förbannat jävla PK och mjäkigt med allt heller vilket såklart är en stor bonus.

Nordamerika alltså? USA är fyllt till bredden med pack och Kanada verkar vara Nordamerikas Sverige dvs muslimvurmande "öppen" nation?
Utvisar inte Nordamerika sina barbarer eller åtminstone hårda straff?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback