Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-04-08, 19:58
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurkitz
För att det finns folk som är entusiaster som bryr sig om kabeldragning och utseendet inuti en dator...?
Entusiaster? Outsiders menar du eller?

För övrigt när det gäller kabeldragning så handlar det oftast om att få optimalt luftflöde. En helt annan sak.
Citera
2018-04-08, 21:45
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Entusiaster? Outsiders menar du eller?

För övrigt när det gäller kabeldragning så handlar det oftast om att få optimalt luftflöde. En helt annan sak.

Märks att du inte är ett dugg insatt i PC byggarkulturen. Gör lite research du är helt klart okunnig inom ämnet.
Citera
2018-04-09, 19:19
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurkitz
Märks att du inte är ett dugg insatt i PC byggarkulturen. Gör lite research du är helt klart okunnig inom ämnet.

Jag har jobbat med IT i 15 år och skulle definitivt inte klassa mig själv som okunnig. Vidhåller fortfarande att det är rejält outsider-beteende att bry sig om utseendet på komponenter inne i en dator.
Citera
2018-04-09, 20:39
  #28
Medlem
Jag skulle vänta på nästa generation från nVidia och inte köpa ett 1080ti nu, det jag däremot skulle vilja ha själv är ett Titan V, men det kostar 30k.
Citera
2018-04-15, 14:11
  #29
Medlem
Boggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Jag har jobbat med IT i 15 år och skulle definitivt inte klassa mig själv som okunnig. Vidhåller fortfarande att det är rejält outsider-beteende att bry sig om utseendet på komponenter inne i en dator.

Jobbar med IT gör du säkert... men uppenbarligen har du sämre koll på entusiastsidan och gamingsidan där fler och fler är brydd om utseendet på sina datorer. Själv moddar jag datorer och går extremt mycket på utseendet och för att saker och ting ska passa in i ett tema.

http://www.overclock.net/forum/61-wa...l#post27164609

Gällande överklockning så är det ett stort lotteri på vad du kan nå oavsett vad som sitter på kortet. Många tillverkare med eftermarknadsvarianter som skiljer sig från referensmodellen har påkostade och mer av vissa komponenter. Men i slutändan handlar det om vad kärnan kan hantera, givetvis ger det bättre förutsättningar... men inga garantier. Exakt som med processorer, ibland får du ett golden chip och ibland ett skitchip och då spelar det ingen roll hur "överklocksanpassat" moderkort du har

Har själv ett vattenkylt 1080Ti och når inte högre än 2025 medan många andra på luft som har avsevärt mycket "sämre" temperatur än mig når över 2100
__________________
Senast redigerad av Bogga 2018-04-15 kl. 14:17.
Citera
2018-04-15, 14:32
  #30
Medlem
NotBads avatar
http://gpu.userbenchmark.com/Compare...-Ti/3603vs3943
Citera
2018-05-15, 06:52
  #31
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SophieNeveu
Bios

Vad har din skärm för upplösning? om du kör i 1080p kan du lika gärna köpa ett AMD.
När jag uppgraderade från 1080p köpte jag ett GTX 1080 ti, men det har gått upp otroligt mycket i pris det senaste året.
Om så inte är fallet för dig rekommenderar jag dig att vänta till nästa kort nvidia släpper snart.
Flashad BIOS möjligen.
Men idag görs det väl med programvara.
Inte i moderkortet BIOS.
Citera
2018-05-31, 07:01
  #32
Medlem
LasseHandgranats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmutsigSocka
Vad säger ni? Exempel MSI's 1070 Ti Armor vs MSI's 1080 Armor


Beror helt på behov och förutsättningar. Vad är det för storlek på pixelmatris (Upplösning) på skärmen, uppdateringsfrekvens (Hz) och vad för för spel / Inställningar (Låg / Medium / Hög) vill du spela på?
Spelar du i 1920x1080 @ 60hz så kommer du nog kunna maxa alla dagens spel med ett 1070.
Är din skärm däremot 2560x1440 eller högre, eller har högre uppdateringsfrekvens än 60hz så kommer ett 1070 och t.om. ett 1080 kort att få svettas lite.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback