Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-01, 21:32
  #13
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Jaha? Vad menade du med det förra inlägget då? Arctic är väl inte dyrare än vilken jämförbar lager som helst?
Min uppfattning är att den inte är bättre än t ex en riktigt god tjeckisk öl, som dessutom är betydligt billigare.
Citera
2018-04-01, 21:41
  #14
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Min uppfattning är att den inte är bättre än t ex en riktigt god tjeckisk öl, som dessutom är betydligt billigare.
Vad är en riktigt god tjeckisk öl enligt dig då? Dessutom betydligt billigare? Den billigaste halvlitern tjeckiskt jag hittar i ordinarie sortiment är Budvar för 15,90.
För övrigt så tror jag att de flesta som fnyser åt svensk lager och hyllar tjeckisk öl inte skulle kunna skilja på dessa i ett blindtest.
Citera
2018-04-01, 22:16
  #15
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Vad är en riktigt god tjeckisk öl enligt dig då? Dessutom betydligt billigare? Den billigaste halvlitern tjeckiskt jag hittar i ordinarie sortiment är Budvar för 15,90.
För övrigt så tror jag att de flesta som fnyser åt svensk lager och hyllar tjeckisk öl inte skulle kunna skilja på dessa i ett blindtest.

Det finns självklart olika bra både svenska och tjeckiska öl. Jag upplever generellt att de tjeckiska ölen har en större beska och fylligare kropp.
Finns flera sorter:
Baron Trenck
Staropramen
Breznak
Starobrno
och många många fler.
Det är ju i olika klasser, men generellt så upplever jag att de är godare än de flesta svenska öl-alternativ som skulle ses som motsvarande, men det är som du säger en upplevelse. Ska faktiskt be min fru eller någon av mina vänner blindtesta mig, mest för skoj skull.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback