Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-01, 17:22
  #1
Medlem
Jag får Oxascand utskrivet, 5mg men det ger noll effekt även om jag drar 50mg.

Hur går jag vidare då jag vet att Xanor är det enda som hjälper mig! Men det är ju "dödsdrog" i detta land. Ni som har Xanor utskrivet hur länge gick ni på andra preparerat innan ni fick Xanor?
Citera
2018-04-01, 17:23
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StepBrothers
Jag får Oxascand utskrivet, 5mg men det ger noll effekt även om jag drar 50mg.

Hur går jag vidare då jag vet att Xanor är det enda som hjälper mig! Men det är ju "dödsdrog" i detta land. Ni som har Xanor utskrivet hur länge gick ni på andra preparerat innan ni fick Xanor?

Blir du inte lugn på 10 soxascandt ?
Citera
2018-04-01, 17:25
  #3
Medlem
Nej dom har ingen som helst verkan på mig.

Men om jag tar imovane så förstärks dom litegrann men mycket lite för att det skall vara värt det.
Citera
2018-04-01, 17:57
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StepBrothers
Nej dom har ingen som helst verkan på mig.

Men om jag tar imovane så förstärks dom litegrann men mycket lite för att det skall vara värt det.

Imovane är ju ett insomningspiller, tar du pillren för att sova eller för att dämpa ångest. Eller både och?
Citera
2018-04-01, 18:03
  #5
Medlem
Imovane tar jag för att sova. Oxascand tar jag för ångesten men insett att Imovane 22,5 lr 45mg hjälper betydligt mer än vad oxascand gör.
Citera
2018-04-01, 18:42
  #6
Medlem
Har också Oxascand utskrivet. Tycker det hjälper sämre o sämre. Har köpt rc benso för nödsituationer samt håller ögonen efter att köpa diazepam. Har också imovane men ätit det i så många år, ca 6 år, så det är ej lika effektivt längre.
Citera
2018-04-01, 18:53
  #7
Medlem
Bomboclat.el.bombos avatar
Om du får dålig effekt av 25-50mg Oxascand är det vanliga att man sätter in Stesolid (Diazepam) aka Valium, ofta 5-15mg dagligen.

Personligen fungerar Oxascand bra för mig men måste upp mot 40mg per dos för effekt. Jag föredrar dock diazepam och gärna bygga upp en rätt stabil nivå i systemet och sen bara underhållsdosera.

Prata med din psykiatriker. Har du ingen så skaffa en, gärna privat. Att försöka få en vårdcentralsläkare att skriva ut valium kan du nästan glömma om du inte är 90+.

Xanax/Xanor kan du glömma, det skrivs i princip bara ut till folk som ligger inlagda på psyk.

Hint; Skaffa recept på Xanor från en läkare på Malta eller i Spanien/Portugal, går att ordna över internet. Köp från onlineapotek på kontinenten med ditt nya fina recept. Eller kom ner till sydligare bredgrader, där solen skiner och Xanaxen flödar
Citera
2018-04-01, 19:02
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomboclat.el.bombo
Om du får dålig effekt av 25-50mg Oxascand är det vanliga att man sätter in Stesolid (Diazepam) aka Valium, ofta 5-15mg dagligen.

Personligen fungerar Oxascand bra för mig men måste upp mot 40mg per dos för effekt. Jag föredrar dock diazepam och gärna bygga upp en rätt stabil nivå i systemet och sen bara underhållsdosera.

Prata med din psykiatriker. Har du ingen så skaffa en, gärna privat. Att försöka få en vårdcentralsläkare att skriva ut valium kan du nästan glömma om du inte är 90+.

Xanax/Xanor kan du glömma, det skrivs i princip bara ut till folk som ligger inlagda på psyk.

Hint; Skaffa recept på Xanor från en läkare på Malta eller i Spanien/Portugal, går att ordna över internet. Köp från onlineapotek på kontinenten med ditt nya fina recept. Eller kom ner till sydligare bredgrader, där solen skiner och Xanaxen flödar

Snälla lär mig mera .. För detta är fan inte ok! Går runt som en tablettask utan några tabletter i.
Citera
2018-04-01, 21:21
  #9
Medlem
Du har fått hög tolerans och jag råder dig att sluta med Ox/Imovane då du inte kan hålla dosen/få önskad ångesthämmad effekt, Finns nyttigare och enklare vägar att gå!
Citera
2018-04-02, 16:56
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejtbit
Du har fått hög tolerans och jag råder dig att sluta med Ox/Imovane då du inte kan hålla dosen/få önskad ångesthämmad effekt, Finns nyttigare och enklare vägar att gå!

Inte det jag frågade men tack.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback