Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-01, 02:32
  #1
Medlem
Hej, jag har äntligen kommit till en fas i livet där jag med gott samvete kan undanvara 10 000 kronor i månaden och önskar placera detta.

Jag är långt ifrån duktig på sparande och undrar om ni kan rekommendera någon plattform, person, blogg eller liknande som innehåller all den informationen jag behöver för att på riktigt sätta mig in i hur fonder ska gå till.

Googlar man är det i mina ögon mestadels mirakelprat och inte så mycket verklighet, vill ej gå på arslet genom att lyssna på någon som pressar ut bs-information för att samla klick.

Finns det någon genuin plats för mig att lära? Jag vill helst inte svälja allt med hull och hår utan direkt ta till mig av information från en/flera kunniga individer.
Citera
2018-04-01, 02:38
  #2
Medlem
mr.Floppys avatar
Du läser hela denna tråden: (FB) Tråden om strategier för fonder
Citera
2018-04-01, 03:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stela
Jag är långt ifrån duktig på sparande och undrar om ni kan rekommendera någon plattform, person, blogg eller liknande som innehåller all den informationen jag behöver för att på riktigt sätta mig in i hur fonder ska gå till.
---
Finns det någon genuin plats för mig att lära? Jag vill helst inte svälja allt med hull och hår utan direkt ta till mig av information från en/flera kunniga individer.
En blogg som tycks vara populär är Rika tillsammans. Den förespråkar ett tråkigt långsiktigt sparande framför snabba klipp och har nog allt du behöver. Inklusive en årlig lista över rekommenderade fonder och idéer för hur man bör välja fonder för att de ska sköta sig själv.
https://rikatillsammans.se/
Citera
2018-04-01, 08:41
  #4
Medlem
Briggsjos avatar
Sök på Classier Hedge.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback