Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2021-08-15, 07:29
  #37
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Köper och köper. Med Game Pass behöver jag ju i stort sett inte köpa några spel annat än om det är något som jag verkligen vill äga. Och då köper jag givetvis digitalt. Det är billigare och smidigare.

så 1200/1800 spänn per år, och du har inga spel kvar om du säger upp tjänsten? Då lägger du betydligt mer på spel än mig per år. Jag brukar köpa begagnat, spela ett spel tills jag är less, sen sälja vidare.

Att få tillgång till hundratals spel när jag endast spelar ett, max två åt gången är overkill.

Digitalt köper jag endast i enstaka fall, då det inte finns något andrahandsvärde. Noterar att många som säljer konsoler inte fattar/försöker luras, "Far Cry 5 är nedladdat på boxen"...
Citera
2021-08-15, 09:14
  #38
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
så 1200/1800 spänn per år, och du har inga spel kvar om du säger upp tjänsten? Då lägger du betydligt mer på spel än mig per år. Jag brukar köpa begagnat, spela ett spel tills jag är less, sen sälja vidare.
Förutom dom spel jag har faktiskt köpt, fildelat eller på annat sätt skaffat mig. Att du inte ens sparar spelen är ju ett argument för att du också borde gå över till Game Pass.

Citat:
Att få tillgång till hundratals spel när jag endast spelar ett, max två åt gången är overkill.
Men säg att det spel som du är sugen på finns på Game Pass. Är det då inte smartare att betala 169 spänn, spela spelet och sen spela något av dom andra spel som Game Pass erbjuder, än att köpa spelet för 250 plus frakt, och sen sälja det för kanske 150 plus frakt? Nej, man får inte behålla spelen men om man inte samlar så har jag lite svårt att se det som ett argument

Citat:
Digitalt köper jag endast i enstaka fall, då det inte finns något andrahandsvärde. Noterar att många som säljer konsoler inte fattar/försöker luras, "Far Cry 5 är nedladdat på boxen"...
Att låta bli att köpa något som man vill ha, för att det inte har ett andrahandsvärde är så snålt att jag tror att du skriker varje gång du skiter.
Citera
2021-08-15, 09:42
  #39
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Förutom dom spel jag har faktiskt köpt, fildelat eller på annat sätt skaffat mig. Att du inte ens sparar spelen är ju ett argument för att du också borde gå över till Game Pass.


Men säg att det spel som du är sugen på finns på Game Pass. Är det då inte smartare att betala 169 spänn, spela spelet och sen spela något av dom andra spel som Game Pass erbjuder, än att köpa spelet för 250 plus frakt, och sen sälja det för kanske 150 plus frakt? Nej, man får inte behålla spelen men om man inte samlar så har jag lite svårt att se det som ett argument


Att låta bli att köpa något som man vill ha, för att det inte har ett andrahandsvärde är så snålt att jag tror att du skriker varje gång du skiter.

Jag sparar de spel jag vet att jag kommer få ett sug på om något år att spela igenom igen. Typ, GTA, Hitman. De spel man plöjt igenom med dåligt replay value kan åka.

Jag köper ju inte spel för 250 spänn då, jag köper för 150 och säljer för 100/150. Plus minus noll, men jag fick spela ett förhoppningsvis bra spel. Om jag behåller det är det prisvärt, massor av bra spel för en spottstyver som kan spelas igen.

Ja, det är nog lite dumsnålt, men jag gillar att mitt spelande i princip är en plusaffär. När jag behövde ny Xbox köpte jag flera begagnade till bra pris, tog spel/kontroller/annan utrustning från varje paket, sålde igen till en liten vinst. På så vis "fick" jag en fräsch xbox med 10 spel och fyra fjärrkontroller "gratis". Hade jag köpt samma paket hade det kostat 3000 spänn at the time, minst.

Det är inte att jag saknar pengarna att köpa detta, det är väl mest att om jag kan få det billigt, varför spendera mer än vad jag måste? Plus lite skön känsla att veta att man gör en bra affär. Köpa en xbox med fem spel och tre fjärrkontroller för 1500, sälja spelen separat för 400 och sen själva xboxen med en kontroll för 1500 igen.

Hade jag haft game pass hade jag känt mig "tvingad" att använda tjänsten. En månad utan spel? 169kr i sjön. Medan mina köpta spel kostar 0kr per månad och jag får tillbaka 80-120% när jag lessnat på dem.

Folk gör väl som du, köper game pass eller digitalt. De som köper fysiska DVDer orkar inte sälja dem utan de ligger i en låda i flera år.
Citera
2021-09-01, 20:39
  #40
Medlem
Elementarts avatar
Retro Dungeon har också en egen webbsida, de har även en Tradera-butik: https://www.retrodungeon.se/
Citera
2022-05-03, 23:43
  #41
Medlem
Elementarts avatar
Japon.se har öppnat en butik i Årsta, men det är inte varje dag som den är öppen. Man får hålla utkik på deras Instagram/Facebook-sida för öppettider.
Citera
2022-10-20, 00:38
  #42
Medlem
Vilken bra tråd men den verkade inte så aktiv
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback