Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-31, 17:38
  #1
Medlem
Meloniums avatar
Har ett ekolod av märke och modell Lowrance Elite 5 Chirp. Denna går det att mata in microSD-kort med diverse kartor över fiskevatten. Nu har jag fått en djupkarta över en sjö, men jag skulle vilja öppna upp denna karta på en dator och lägga till lite märken och information till kartan. Tyvärr hittar jag inget program, varken gratis eller betalprogram.

Ekolodet skapar kart-filer i formatet .at5
Jag försökte köpa "Insight planner" men sidan verkade inte fungera. Även testat med OpenSeaMaps men fick inte riktigt till det där heller. Någon som vet något annat program där det går att öppna upp .at5-kartor på datorn?
__________________
Senast redigerad av Melonium 2018-03-31 kl. 17:44.
Citera
2018-03-31, 21:46
  #2
Medlem
Går inte. AT5 är ett färdigrendrerat format. När du lägger till information på ditt ekolod för kartan sparas de i separata filer utanför AT5 filen. Har du däremot en massa loggade målspår på din sjö så kan du skapa egna kartor och lägga in information med Reefmaster. Reefmaster kostar runt 2000 kr. Vill du har mer gratis djupkartor kan du gå med djupkarta.se på Facebook.
Citera
2018-04-01, 16:39
  #3
Medlem
https://www.genesismaps.com
Registrera konto
Registrera ditt lod
Zooma in på kartan och välj de sjöar du vill ha karta till.
Välj ladda ner
Så får du djupkarta anpassat till ditt lod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback