Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-01, 18:49
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenevaken
Jag hänvisade bara till det som sades i CNN-intervjun, att kolleger är kritiska till hennes historia i och med att hon sedan inlett ett förhållande med en annan överordnad i samma organisation. Men tydligen är det denne Loures som hon anklagar som anfört det i internutredningen. Ganska intressant, hon har jobbat ett år vid Ystads kommun innan hon fick FN-jobben och där han hon stannat sedan dess (händelsen anmälde hon ett och ett halvt år senare då hon via en omorganisering skulle ha kommit att arbeta närmare Loures, vicedirektören för UNAids). Särdeles trovärdigt tycker jag inte att det är, därför just.

Och vi måste få vara ärliga- om vi ej tror en kvinna så har det inget med kvinnoförakt att göra, lika lite som manshat att göra för er som tror henne.
kvinnor kan vara bittra och vilja hömnas på män, och metoo rörelsen är effektivt sätt. Jag menar, du kan anklaga någon för ett brott ingen såg för flera år sedan och alla stödjer dig?! Kan en kvinna ha mer makt än det?!
Citera
2018-04-01, 19:38
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenevaken
Jag hänvisade bara till det som sades i CNN-intervjun, att kolleger är kritiska till hennes historia i och med att hon sedan inlett ett förhållande med en annan överordnad i samma organisation. Men tydligen är det denne Loures som hon anklagar som anfört det i internutredningen. Ganska intressant, hon har jobbat ett år vid Ystads kommun innan hon fick FN-jobben och där han hon stannat sedan dess (händelsen anmälde hon ett och ett halvt år senare då hon via en omorganisering skulle ha kommit att arbeta närmare Loures, vicedirektören för UNAids). Särdeles trovärdigt tycker jag inte att det är, därför just.

Och vad är detta annat än samma gamla jargong av...men?? hon har ju sex med en annan man, då kan väl JAG också ha sex med henne? Hon gillar ju bevisligen ha sex = är en "hora"?
Citera
2018-04-01, 20:05
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och vad är detta annat än samma gamla jargong av...men?? hon har ju sex med en annan man, då kan väl JAG också ha sex med henne? Hon gillar ju bevisligen ha sex = är en "hora"?

han är ju en man= han måste ha begått ett brott som inte går att bevisa!
Citera
2018-04-01, 20:06
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
han måste ju ha begått ett brott = han är ju en man!

nej...men blir man anmäld för ett brott, flera andra har anmält också.
argumenten låter som du lagt upp dem...ja? vem ska man tro på?
Citera
2018-04-01, 21:13
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej...men blir man anmäld för ett brott, flera andra har anmält också.
argumenten låter som du lagt upp dem...ja? vem ska man tro på?
kan du åtminstone hålla med om att det är löjligt när en massa kvinnor minns att Trump exempelvis antastade dem 2 veckor innan valet?

och att man aldrig, någonsin, borde få anmäla folk anonymt för sexualbrott?


obs! jag vill sätta dit alla fanskap som antastar och våldtar- absolut.
men då måste kvinnor börja, även om det är svårt, att rapportera direkt efter brottet. hade jag varit en kvinna som blivit antastad av min chef hade jag skrikt om det 24/7 på facebook och letat upp hans famuilj/vänner och sagt vad som skett, inte pratat med media 2 år senare när han säger upp sig självt.
och ja, då kanske jag åker fast för "fölrtal eller får sparken, men inte fan skulle jag låta ett sådant as gå fri.

det är patetiskt.

om du, utan anledning, börjar tafsa på mig i en hiss och stoppar ned tungan i halsen- då är detta mitt liv, mitt projekt, att låta alla veta vem du är. varför beter sig ej kvinnor så?
__________________
Senast redigerad av quezen 2018-04-01 kl. 21:18.
Citera
2018-04-01, 21:44
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
kan du åtminstone hålla med om att det är löjligt när en massa kvinnor minns att Trump exempelvis antastade dem 2 veckor innan valet?
det är patetiskt....
om du, utan anledning, börjar tafsa på mig i en hiss och stoppar ned tungan i halsen- då är detta mitt liv, mitt projekt, att låta alla veta vem du är. varför beter sig ej kvinnor så?

Jag tycker det verkar som ren opportunism från Broströms sida. Jo, karln ska också ha betett sig så mot andra, säkert inte okej, men hur reagerade hon den gången? Håller om att hon borde ha anmält då om det fanns något att anmäla, eller hade hon själv betett sig tvetydigt med vilje? Liksom spelat med för att inte säga ifrån eller bara vara till lags?
Däremot så väntade hon i 1,5 år, det tyder på att hon nog övervägde först om det var värt att anmäla, väntade hur det skulle kunna utfalla och så vidare. Kanske satt hon säkrare i organisationen då, men hennes problem verkar vara att internutredningen inte biföll henne, hon blev "moraliskt kränkt" eller hur det var. Jovisst, makt från kvinnors sida (obs att jag har ett könsneutralt användarnamn, är dock av honkön).
Citera
2018-04-01, 22:05
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenevaken
Jag tycker det verkar som ren opportunism från Broströms sida. Jo, karln ska också ha betett sig så mot andra, säkert inte okej, men hur reagerade hon den gången? Håller om att hon borde ha anmält då om det fanns något att anmäla, eller hade hon själv betett sig tvetydigt med vilje? Liksom spelat med för att inte säga ifrån eller bara vara till lags?
Däremot så väntade hon i 1,5 år, det tyder på att hon nog övervägde först om det var värt att anmäla, väntade hur det skulle kunna utfalla och så vidare. Kanske satt hon säkrare i organisationen då, men hennes problem verkar vara att internutredningen inte biföll henne, hon blev "moraliskt kränkt" eller hur det var. Jovisst, makt från kvinnors sida (obs att jag har ett könsneutralt användarnamn, är dock av honkön).

men det som får mig att börja tro att de flesta kvinnor är horor.

varför är de ej mer upprörda?

å trump antastade mig, men jag tänker bara prata om det 2 veckor innan ett presidentval.

nej. jag tror inte att du är så sjuk i huvudet.

är sexualbrott allvarliga brott?
om så är fallet, bete dig då som det. dessa kvinnor älskar tv rutan och jag ser ingen ilska, inga polisanmälningar, inga vänner som kan vittna om att de prata om attackerna osv.
Citera
2018-04-02, 10:50
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
kan du åtminstone hålla med om att det är löjligt när en massa kvinnor minns att Trump exempelvis antastade dem 2 veckor innan valet?

och att man aldrig, någonsin, borde få anmäla folk anonymt för sexualbrott?


obs! jag vill sätta dit alla fanskap som antastar och våldtar- absolut.
men då måste kvinnor börja, även om det är svårt, att rapportera direkt efter brottet. hade jag varit en kvinna som blivit antastad av min chef hade jag skrikt om det 24/7 på facebook och letat upp hans famuilj/vänner och sagt vad som skett, inte pratat med media 2 år senare när han säger upp sig självt.
och ja, då kanske jag åker fast för "fölrtal eller får sparken, men inte fan skulle jag låta ett sådant as gå fri.

det är patetiskt.

om du, utan anledning, börjar tafsa på mig i en hiss och stoppar ned tungan i halsen- då är detta mitt liv, mitt projekt, att låta alla veta vem du är. varför beter sig ej kvinnor så?


?? Vad exakt är det "löjliga" med att så många människor inte vågar anmäla faktiska brott för att de tror/ VET! att detta kommer slå tillbaka mot dem själva/ inte kommer tas på allvar/ kommer ignoreras/ kommer fnysas åt/ kommer ev. rendera dem själva avsked, sämre sits etc etc?

Var är det "patetiska"?
Så har det fungerat i alla tider i alla möjliga saker...svarta anmälde inte vita under aparheid. Kvinnor på 50 talet anmälde inte faktiska våldtäkter, underordnade anmäler inte överordnade etc etc

För jag se det fan vara mer troligt att denna enorma våg som #MeToo faktiskt var med vittnesmål över dessa saker faktiskt är korrekt i sitt budskap än att alla dessa människor skulle ljuga.

Sannolikheten att just Trump har varit/ är ett tafsande svin genom sin tid anser jag vara EXTREMT troligt, speciellt med tanke vad han själv har sagt, är för person eller hur?

Sen att du alltid har ett fåtal människor som utnyttja olika skeenden för att sko sig ekonomiskt är liksom en annan historia och ligger nog mer i hur sjukt system USA har för stämningar.
Citera
2018-04-02, 13:40
  #21
Medlem
Jo jag vet, men vi har inte samma maktstrukturer idag, det är bara i er fantasivärld.
Vi har vp fittor som vägrar anmäla färgade efter våldtäkter- bara ta en titt på nyanmälda våldtäkter och fråga om utseende eller beskrivning av gärningsmannen "han talade med brytning" det är det enda du får, jag har t om sett gärningsmän som åkt fast och beskrivningen var bara "han hade mörkt hår" jaha, araber och afrikaner kan enbart beskrivas så? okej visst. mm tjenare. Det var ett knivrån med 3 afrikaner som rånade barn på mobiler och flydde på mopeder, polisen sade att "afrikan" eller mörkhy hade ingen relevans med beskrivningen och de istället gick bara ut med mopeder - själv har jag aldrig sett 3 afrikaner tillsammans, och ännu mindre på mopeder?! Så ja, vi har ett samhälle som du nämnde förr, men det gäller ej vita nu, det gäller för att skydda afrikaner och araber efter BRÅ avlöjade en sanning som t om var värre än rasisternas anklagelser.

Angående Trump: han sade indirekt, är du rik och känd så kastar sig kvinnor på dig, och du kan göra vad du vill. Han talade om groupies, horor, du vet som Lindsey vonn och liknande. och tydligen har han ju rätt, den där playboy modellen http://1eeof942d990384ilm3qmi2k-wpen...cdougal-07.jpg

karen mcdougal inte knullade hon trump för hon älskade hans politiska åsikter eller utseende - pengar, kändiskap,status kanske en "intressant story" att ha med sig i livet, vem vet?! men visst fasiken hade trump rätt.

Innan trump blev anklagad för ha knullat porrstjärnan stormy daniels och playboy modellen karen mcdougal, så var det väl känt, förutom hans två skilsmässor, att han knullade runt vilt.
__________________
Senast redigerad av quezen 2018-04-02 kl. 13:49.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback