Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-06, 16:52
  #109
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrpedro
Mycket möjligt många som har personliga email men vad jag hört så sparar bara rosa sidan ip när man joinar sidan och sista inloggningen.. då om man inte delat ut sitt nr, erbjudit pengar för tjänster så bör man vara rätt lugn.. men vad vet jag 😊
Ingen mer än någon enstaka nyfiken fjant kommer orka leta bland uppgifterna..
Citera
2018-04-06, 16:57
  #110
Medlem
Mrpedros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uman231
Ingen mer än någon enstaka nyfiken fjant kommer orka leta bland uppgifterna..

Tror inte jag heller ..
Mer bara så vadå ryker, menade han hos polisen lär dom ha svårt bevisa om det nu stämmer med endast join ip och sista inloggningen.. kanske du vet om det stämmer ? 🙄
Citera
2018-04-06, 18:11
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uman231
Ingen mer än någon enstaka nyfiken fjant kommer orka leta bland uppgifterna..
Det kan ju bli synligt via googling naturligtvis så har man inte ett så alldagligt namn som jag kan det bli problem.
Citera
2018-04-06, 18:14
  #112
Medlem
Mrpedros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronsala
Det kan ju bli synligt via googling naturligtvis så har man inte ett så alldagligt namn som jag kan det bli problem.

Men då måste du väl använt ditt riktiga namn där ? Eller hur tänker du ?
Citera
2018-04-06, 18:21
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrpedro
Men då måste du väl använt ditt riktiga namn där ? Eller hur tänker du ?
Ja så är det ju. Men vad tror ni? Släpper dom Vildebasen före den 25 för att sätta extra press?
Citera
2018-04-17, 05:30
  #114
Medlem
jag har svårt att tro att polisen lägger ner någon tid på det här, databasen har tvivelaktigt värde. Först hackad sedan passerat genom antal mellanhänder, hur såg orginalet ut? vem har skickat in den?
Citera
2018-04-20, 09:02
  #115
Medlem
Jag har tidigare använt rosasidan som hora/glädjeflicka/prostituerad/cum-bucket/fnask/slyna/kokott/kurtisan/eskort/you-name-it, och tydligen blev mitt konto där utsatt för det här ”hacket”. Det finns ingenting som knyter min riktiga identitet till kontot, men jag har börjat oroa mig över det faktum att ”hackarna” ändå kom över den senaste IP-adressen jag använde den gången då ”hacket” måste ha skett. Visserligen leder den inte till mig, men jag är orolig över att de som egentligen har det nätverket skulle kunna knyta ihop mitt besök hos dem, med min inloggning på deras IP, och då sätta ihop två och två. Jag kan så lite om sånt här, men någon på flashback kanske kan svara på hur realistiskt det är att detta skulle kunna ske? Anta att de är tekniskt kunniga.

Oavsett hur mycket jag gillar mitt extraknäck, vet jag att mina närstående, mina lärare och särskilt framtida arbetsgivare inte skulle kunna acceptera mitt val. Alla skulle bli enormt chockade över det här, då jag inte matchar den stereotypiska bilden som samhället har skapat om sexarbetare. Säg inte att jag måste förbereda långa brev till alla jag känner där jag ber om förlåtelse?
Citera
2018-04-20, 15:11
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mortellement
Jag har tidigare använt rosasidan som hora/glädjeflicka/prostituerad/cum-bucket/fnask/slyna/kokott/kurtisan/eskort/you-name-it, och tydligen blev mitt konto där utsatt för det här ”hacket”. Det finns ingenting som knyter min riktiga identitet till kontot, men jag har börjat oroa mig över det faktum att ”hackarna” ändå kom över den senaste IP-adressen jag använde den gången då ”hacket” måste ha skett. Visserligen leder den inte till mig, men jag är orolig över att de som egentligen har det nätverket skulle kunna knyta ihop mitt besök hos dem, med min inloggning på deras IP, och då sätta ihop två och två. Jag kan så lite om sånt här, men någon på flashback kanske kan svara på hur realistiskt det är att detta skulle kunna ske? Anta att de är tekniskt kunniga.

Oavsett hur mycket jag gillar mitt extraknäck, vet jag att mina närstående, mina lärare och särskilt framtida arbetsgivare inte skulle kunna acceptera mitt val. Alla skulle bli enormt chockade över det här, då jag inte matchar den stereotypiska bilden som samhället har skapat om sexarbetare. Säg inte att jag måste förbereda långa brev till alla jag känner där jag ber om förlåtelse?
Hej.

Först och främst, ta inte allt jag skriver som fakta. Jag tror följande:

Att i efterhand luska ut det för att dom är tekniskt kunniga. Nej, inte troligt. Om du inte varit på jobbnätverk eller skolnätverk där dom kan kolla att det var din inloggning som var ute och surfade på den hemsidan.
Om du är den enda som besökte dom den dagen och dom vet att dom själva inte varit där inne och pga det kopplar ihop dig, kanske.
Det förutsätter att IP-adressen kollas av polis och att domstolsbeslut gör att dom kräver ut adress.
Att dom kräver ut det kräver mycket jobb (då jag antar att din IP inte direkt är ensam på listan) och huvudsakligen skulle detta ske för att ta fram brottslingar (alltså sexköpare. att sälja sex är inte olagligt om jag minns rätt?).

Du har alltså inte begått brott, och då lägger dom inte ner enorm tid och mycket resurser för att få fram din IP för att skämma ut dig och säga "ajja bajja!"
Citera
2018-04-21, 09:30
  #117
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mortellement
Jag har tidigare använt rosasidan som hora/glädjeflicka/prostituerad/cum-bucket/fnask/slyna/kokott/kurtisan/eskort/you-name-it, och tydligen blev mitt konto där utsatt för det här ”hacket”. Det finns ingenting som knyter min riktiga identitet till kontot, men jag har börjat oroa mig över det faktum att ”hackarna” ändå kom över den senaste IP-adressen jag använde den gången då ”hacket” måste ha skett. Visserligen leder den inte till mig, men jag är orolig över att de som egentligen har det nätverket skulle kunna knyta ihop mitt besök hos dem, med min inloggning på deras IP, och då sätta ihop två och två. Jag kan så lite om sånt här, men någon på flashback kanske kan svara på hur realistiskt det är att detta skulle kunna ske? Anta att de är tekniskt kunniga.

Oavsett hur mycket jag gillar mitt extraknäck, vet jag att mina närstående, mina lärare och särskilt framtida arbetsgivare inte skulle kunna acceptera mitt val. Alla skulle bli enormt chockade över det här, då jag inte matchar den stereotypiska bilden som samhället har skapat om sexarbetare. Säg inte att jag måste förbereda långa brev till alla jag känner där jag ber om förlåtelse?
Jag lovar att du inte behöver vara orolig. Skulle polis haft intresse av rosasidan hade dom hämtat databasen själva. Nu vet jag inte hur länge sedan du surfade på rosasidan från det ip du pratar om. Men hos de allra flesta byts ip adressen nu och då och loggar på vem som haft vilken adress sparas inte ofta längre än 6 månader eller så. Jag tror inte heller om dina bekanta eller vad det nu är skulle få dumpen framför sina ögon skulle veta att det där är ju vårt ip.. Men för att undvika framtida orosmoment kan du ju koppla upp mot vpn när du ska surfa på mer ljusskygga platser. Använd inte heller enkla lösenord och aldrig samma som främst mejl men helst inte andra ställen heller. Lösenorden på rosasidan var och är MD5 hashade. Så dom har inga lösenord i klartext innan dom har knäckt hasharna. MD5 är förhållandevis lätta att knäcka och går snabbt på enkla och vanligt förekommande lösenord. Admin på rosasidan hade tex 12hello som lösenord som är ett enkelt lösenord.
Citera
2018-04-25, 07:17
  #118
Medlem
Fazerfazers avatar
Läckt ut någonstans ännu?
Citera
2018-04-25, 07:42
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fazerfazer
Läckt ut någonstans ännu?

Nej men du kan dumpa den själv. Den är också med på https://pwnad.direktoratet.se
__________________
Senast redigerad av Regentia 2018-04-25 kl. 07:50.
Citera
2018-04-25, 14:28
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Nej men du kan dumpa den själv. Den är också med på https://pwnad.direktoratet.se
Hur vet du det? Att den hackade databasen finns där?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback