Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-03, 15:17
  #133
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumpNietzsche
Jag kan absolut förstå, efter erfarenheter med borderliners och liknande, att "psykopatisk kärring" mycket väl kan vara en rättvisande benämning på kjoltyget ifråga om hon är av det slag jag misstänker. Det jag INTE kan förstå är hur man dels inte märker dessa personlighetsdrag innan man skaffa barn med dem, samt dessutom skaffar ett TILL barn med psykfallet ifråga hela tre år senare?

Om du är en fitta vet jag inte men det låter som att du har valt din egen sits idag genom en serie beslut du själv tagit över en längre tid, så varför klaga? Eller blomstrade hon ut som psykopatdåre lagom till andra barnet föddes?
Fast det är ju inte hon som gnäller om att hennes man är fet och bråkar. TS själv är nog inte någon stabil människa och kan behöva fundera över sig själv och eventuellt drogmissbruk.
(FB) Oxikodon...

Men visst. Fb är en plats för många arga män, försmådda av kvinnor.
Citera
2018-04-03, 15:20
  #134
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koppsordin
Jag har varit i ett riktigt kukförhållande och vill uppmuntra till att prata.

Är det så att frugan är psykopat och manipulativ kan det vara livsviktigt att få reda på att man inte själv är galen.
Är hon det inte så kanske familjerådgivning? Billigt via kommunen och man får förtur som barnfamilj.
Det finns också stöd att få som småbarnsförälder, prata med bvc om att du mår dåligt och vill ha hjälp.
Slår hon dig eller misshandlar dig psykiskt så ring kvinnofridslinjen och prata lite.
Skaffa en diktafon och en inspelningsapp till telefonen för att dokumentera telefonsamtal.
Prata med dina vänner.
Och förstås, går det så prata med din fru, gärna tillsammans med en professionell terapeut.

Lycka till
Kanske också eventuell drogrehabilitering. TS är mycket sparsmakad med information. Men var man köper inte Oxikodon och ligger hemma hög på det i flera dagar.

TS. Missbruksproblem i familjen?
Citera
2018-04-03, 17:04
  #135
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logoped
Ja vafan ska man göra, blir kärringen sur och går till domstol ryker ju ofta ungarna.
Man får la delad vårdnad.
Citera
2018-04-03, 20:29
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Man får la delad vårdnad.
Domstol ofta till fruntimrets fördel om de är rabiata nog. Finns många som tappat ungarna så.

Glöm det där med jämställdhet det funkar bara på vita mäns bekostnad inget annat,

Beror lite på barnens ålder också iofs. men många bra fäder har ”tappat” sina barn genom att frun kidnappat dem under en längre tid sen dömer domstolen ut vårdnad till henne, ett annat sätt är att anklaga för sexuella övergrepp eller misshandel och när utredningen är klar har det gått tid och vips anses barnen ”höra hemma” hos mamman.

Det gäller att ha tur och ha ett vettigt fruntimmer även efter det är slut för spelets regler är definitivt till mannens nackdel.

Skriv gärna emot det ni anser/vet är felaktigt!
Citera
2018-04-03, 22:11
  #137
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logoped
Domstol ofta till fruntimrets fördel om de är rabiata nog. Finns många som tappat ungarna så.

Glöm det där med jämställdhet det funkar bara på vita mäns bekostnad inget annat,

Beror lite på barnens ålder också iofs. men många bra fäder har ”tappat” sina barn genom att frun kidnappat dem under en längre tid sen dömer domstolen ut vårdnad till henne, ett annat sätt är att anklaga för sexuella övergrepp eller misshandel och när utredningen är klar har det gått tid och vips anses barnen ”höra hemma” hos mamman.

Det gäller att ha tur och ha ett vettigt fruntimmer även efter det är slut för spelets regler är definitivt till mannens nackdel.

Skriv gärna emot det ni anser/vet är felaktigt!
Varför styrker aldrig någon dessa påstående med statistik o fakta?
Citera
2018-04-03, 23:53
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logoped
Ja vafan ska man göra, blir kärringen sur och går till domstol ryker ju ofta ungarna.

Lida resten av livet är ju heller inget värt att satsa på.

Styr upp jobb och fixa en buffert inte kärringen kommer åt, om radhuset är ”krängbart” så går det ju att frigöra stålarna men är det i ett segt område så är det ju värre om ingen av er kan behålla och lösa den andra.

Hur det än är så planera lite och ordna tex jobb+boende klart så man har en exit. Se till att få alla överenskommelser på papper!

Efter det så är det väl (tyvärr) att slå yxan i båten och hoppas du når någon form av land.
Smartaste lösningen hittills. Det är nog inte så smart att gå domstolsvägen.
Citera
2018-04-04, 00:47
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Varför styrker aldrig någon dessa påstående med statistik o fakta?

Citat:
Av de barn som inte gäller för gemensam vårdnad ser fördelningen ut så här för 2014:
- Ensam vårdnad moder gäller ca 77% av barnen
- Ensam vårdnad fader gäller ca 8% av barnen
- Ensam vårdnad övriga gäller ca 15 % av barnen

Av barnen med en ensamstående förälder var hela 80 procent folkbokförda med sin mamma. I den siffran gömmer sig dock många barn som bor växelvis hos föräldrarna, vilket inte syns i statistiken. Enligt en beräkning som Socialdepartementet publicerade 2011 bor cirka en tredjedel av alla barn växelvis hos båda föräldrarna men är då folkbokförd hos en av dem.


Citat:
2007 dömer HD i ett fall till ensam vårdnad för mamman enbart grundat på föräldrarnas samarbetssvårigheter. Domen blir prejudicerande och därmed vägledande för andra liknande fall.

Skall dock tilläggas att ensam vårdnad är svårt att få igenom men vågen inte väger i männens fördel. Det finns (lustigt nog) ingen statistik hur det egentligen ligger till utan bara en motion om att det borde göras sån statistik. Rätt otroligt att den statistiken inte finns säger jag! I jämställdhetens högborg dessutom.
Citera
2018-04-04, 07:34
  #140
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logoped
Skall dock tilläggas att ensam vårdnad är svårt att få igenom men vågen inte väger i männens fördel. Det finns (lustigt nog) ingen statistik hur det egentligen ligger till utan bara en motion om att det borde göras sån statistik. Rätt otroligt att den statistiken inte finns säger jag! I jämställdhetens högborg dessutom.
Exakt. O det är den statistiken jag efterlyser.
För jag vet ett flertal fall där man sökt enskild vårdnad där det inte gått igenom.
Att mamman ofta vinner där det får gehör kan ha sina förklaringar med att pappan faktiskt är dålig som förälder.
Jag vill se helheten o tydligen så finns den inte.
Citera
2018-05-24, 17:20
  #141
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
TS låter som ”Hoffa” i serien Tusenbröder. Råna en bank?
Citera
2018-05-24, 18:08
  #142
Medlem
Du satte huvet på spiken,

Ni Svenska män är fittor,

eller Snarare i ren flashfuck anda, för att hylla ett tidigare inlägg,

Ni är

Cucks
Citera
2018-05-24, 18:59
  #143
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ricktactoe
Har 2 barn, 1/2 år och 5. Har startat en egen firma nyss, bor i ett fint radhus och allt borde vara fint.. Tänk om! Arbetslös i tre veckor och hemma med en psykopatisk kärring jag önskar jag aldrig träffat.. Älskar mina barn för mycket för att lämna skeppet. Är inte överdrivet orolig, vet hur byggbranschen är. Jag pryglar inte kvinnor, annars kanske det hade varit en väg.. är förbannad, ledsen och allmänt suicidal.. är vi män i Sverige fittor?

Se till att avliva barnen innan du tar livet av dig själv, så att dina gener också försvinner
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback