Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-30, 23:54
  #1
Medlem
Noose..s avatar
En kväll på alkohol vet de flesta hur den ser ut. Börjar vid 19.00 med några öl sen rullar det på och vid 02.00 har man supit bort mer eller mindre all IQ för att sen somna oavsett vart man är.

Hur ser en normalkväll på cannabis ut?
Citera
2018-03-31, 00:08
  #2
Medlem
Precis som med alkohol så är det ju inte likadant för alla som du beskriver det.
En utekväll för mig brukar sluta efter en flaska rött i min egen säng i ett ganska eftertänksamt tillstånd, fundersamt och även nostalgiskt, kan även uppfatta det som lite psykadeliskt, inte om iq-sänkande snarare tvärt om.

Är jag själv vilket jag oftast är när jag röker så ser min kväll ut som vanligt när jag röker, kanske har jag köpt hem lite munch.
Har man vänner på besök så kanske det ser ut lite mer som en förfest, man sitter kanske runt ett bord och snackar/äter/dricker ev kollar på tv/film.
Har man dambesök så blir det andra bullar.
__________________
Senast redigerad av Grejtbit 2018-03-31 kl. 00:14.
Citera
2018-03-31, 13:42
  #3
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
För mig kan det vara allt från "innan gymet" till "innan middagen". Det mesta är kul om man är lätt berusad, det är även så krogen fungerar, det är egentligen inte kul, men man är full så det är ok, det fungerar lika med att gå och handla, men det är ine ok socialt och man måste ju ta konsekvenserna också. Cannabis har inte lika hårda konsekvenser, så det ökar tillfällena man kan unna sig.
Citera
2018-03-31, 14:39
  #4
Medlem
BigFatCones avatar
Det ser ut som precis vilken annan dag som helst, fast jag röker ett par splffar också. Ett tag försökte jag göra det hela till något lite "speciellt", nu gör jag istället helt tvärtom. Det har faktiskt fått mig att sluta vara så bekväm när jag är stekt.
Citera
2018-03-31, 15:08
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
En kväll på alkohol vet de flesta hur den ser ut. Börjar vid 19.00 med några öl sen rullar det på och vid 02.00 har man supit bort mer eller mindre all IQ för att sen somna oavsett vart man är.

Hur ser en normalkväll på cannabis ut?

Det var jävla länge sedan jag höll på med sådant här nu men det såg väl ungefär ut såhär:

Man träffas runt 15-17 och försöker få tag i en kran, runt 18-20 börjar man rullar spliffar o de som är vana kör helt på sina egen medans några andra skickar runt mellan varann. Ganska omgående blir man ju stekt och folk börjar snacka en hel del, skratt, musiken dunkar och inom närmast timmen drar någon på en film som alla bänkar sig vid. 20-30 min in i filmen rullar man fler spliffar o kör en rökpaus, folk börjar bli hungriga, någon hämtar käk på pizzerian eller så tar man hemkörning. Käkar framför filmen. Filmen tar slut och klockan är runt 22-23. Några börjar bli trötta och drar hemåt, några är inte alls färdiga och man drar på lite musik igen och tar en till rökpaus. Sedan rundas väl allt av inom 1-2h.

Såhär brukar nog kvällar ser ut för de som inte är regelbundna rökare. Snackar vi om folk som röker dagligen så lär de väl knappast njuta av det på ovanstående sätt, utan då är det bara en del av vardagen att vara stekt och man knegar/gymmar/pluggar istället.
Citera
2018-03-31, 15:16
  #6
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noreld
Det var jävla länge sedan jag höll på med sådant här nu men det såg väl ungefär ut såhär:

Man träffas runt 15-17 och försöker få tag i en kran, runt 18-20 börjar man rullar spliffar o de som är vana kör helt på sina egen medans några andra skickar runt mellan varann. Ganska omgående blir man ju stekt och folk börjar snacka en hel del, skratt, musiken dunkar och inom närmast timmen drar någon på en film som alla bänkar sig vid. 20-30 min in i filmen rullar man fler spliffar o kör en rökpaus, folk börjar bli hungriga, någon hämtar käk på pizzerian eller så tar man hemkörning. Käkar framför filmen. Filmen tar slut och klockan är runt 22-23. Några börjar bli trötta och drar hemåt, några är inte alls färdiga och man drar på lite musik igen och tar en till rökpaus. Sedan rundas väl allt av inom 1-2h.

Såhär brukar nog kvällar ser ut för de som inte är regelbundna rökare. Snackar vi om folk som röker dagligen så lär de väl knappast njuta av det på ovanstående sätt, utan då är det bara en del av vardagen att vara stekt och man knegar/gymmar/pluggar istället.

Man gör sånt där också. Kanske att man laddar på lite extra om man ska glo på en film eller lira eller så. Men annars så är väl den enda skillnaden att man inte behöver jaga nån kran.
Citera
2018-03-31, 15:37
  #7
Medlem
Yr.kands avatar
Kommer hem från Jobb eller studier, lagar lite käk. Efter jag ätit sätter jag mig vid datorn skriver med vänner, meckar och funderar på vad ska jag göra på kvällen. På vardagar blir det lite musicerande någon bok, film, musik, tv-spel eller någon naturpromenad. Till helgen möter man upp lite vänner och kanske röker en till hemma hos dem eller går på konsert eller liknande, fattar inte riktigt frågan tror jag

Edit: Tror jag behöver en ny hobby. Ska nog köpa en segelbåt.
__________________
Senast redigerad av Yr.kand 2018-03-31 kl. 15:41.
Citera
2018-04-03, 17:21
  #8
Medlem
rebekks avatar
Tänder en fet ->

blir totalt askalas och glömmer bort allt det där viktiga man skulle fixa -> kommer på vad det var och bestämmer sig för att göra det imorgon istället, det är ju "luuugnt" -> kommer på sig själv att ha klickat igenom halva Youtube och sitter nu och kollar på nån häst som äter bajs -> vortex i magen infinner sig och millisekunden efter känns det så otroligt passande med godis, trots att man lovat sig själv 25151 gånger senaste veckan att sköta sig -> hetsäter godiset -> mår totalt skit både av godiset och självkänslan -> somnar

-> vaknar med Ågren medans hjärnan direkt vet hur den ska bota det... rök! Sen börjar skiten om igen
Citera
2018-04-03, 17:36
  #9
Medlem
Rasandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Tänder en fet ->

blir totalt askalas och glömmer bort allt det där viktiga man skulle fixa -> kommer på vad det var och bestämmer sig för att göra det imorgon istället, det är ju "luuugnt" -> kommer på sig själv att ha klickat igenom halva Youtube och sitter nu och kollar på nån häst som äter bajs -> vortex i magen infinner sig och millisekunden efter känns det så otroligt passande med godis, trots att man lovat sig själv 25151 gånger senaste veckan att sköta sig -> hetsäter godiset -> mår totalt skit både av godiset och självkänslan -> somnar

-> vaknar med Ågren medans hjärnan direkt vet hur den ska bota det... rök! Sen börjar skiten om igen

Hahaha ungefär så ja. Nä men med åren har jag faktiskt lyckats att hålla nere, både röktillfällena och hetsätningen. Mycke pga magbesvär. Men det har tvingat mig att hålla nere på det, och det skönt. Numera blir det oftast under konserter och fisketurer, då blir det automatiskt mindre munch.
Citera
2018-04-03, 18:52
  #10
Medlem
Drumedarens avatar
Oftast i en bil med min vapendragare och min barndomskompis. Röker, käkar, kanske drar på spontan roadtrip och röker lite till. Inget speciellt direkt.
Citera
2018-07-26, 00:37
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
En kväll på alkohol vet de flesta hur den ser ut. Börjar vid 19.00 med några öl sen rullar det på och vid 02.00 har man supit bort mer eller mindre all IQ för att sen somna oavsett vart man är.

Hur ser en normalkväll på cannabis ut?
Börjar med att gå in i "rummet". Sätter oss ner, snackar, lyssnar på musik och jobbar och sakta men säkert igenom meckningen. Någon spelar etc. Sedan tänds det och den passas runt. Kanske snackar lite efter, kollar film, spelar, helt enkelt vad fan man än vill. Kanske tar en pils, dricker läsk, vatten, återigen, vad. Du. Vill. När någon sedan har lust skruvar du en ny och det hela börjar om. Inkluderas gärna god mat.
Citera
2018-09-23, 22:03
  #12
Medlem
Jag skaffar 2-5g. Köper cigg. Sen e det ba att börja mecka. Ta fram munch innanjag börjar röka. Sen e de ba köra. ta de lugnt i 30-1h sen mecka en eller två till och så fortsätter det tills det tar slut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback