Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-30, 22:50
  #1
Medlem
king_ozzelotts avatar
Tjenare,

Jag är på jakt efter ett par (och inte alltför dyra) svarta spegelglasögon tror jag dom heter.

Kollat på Åhléns osv, utan resultat.

Sådana som man inte ser in i. Inte direkt för att jag tjyvkollar på folk, eller ok, kanske lite, men mest för att känna att man är lite mer anonym på stan.

Tips tages varmt emot

Skjut!


//Ozzelott
Citera
2018-03-30, 23:29
  #2
Medlem
Zalandos utbud är gigantiskt.

Hm har en del med.
Citera
2018-03-31, 00:09
  #3
Medlem
Vad är maxpriset? Solbrillor med spegelglas finns väl praktiskt taget överallt där solglasögon säljs. Bensinmackar, varuhus, sportaffärer, optiker mm. Från en hundralapp till flera tusen, beroende på vad du vill ha.
__________________
Senast redigerad av VonDevereaux 2018-03-31 kl. 00:11.
Citera
2018-04-01, 13:14
  #4
Medlem
king_ozzelotts avatar
Tjenare,

Ok, skumt, jag har ju inte hittat något?

Runt 200 SEK max har jag tänkt mig. Alltså inga dyrgripar.

Kollade Zalando men om jag söker på spegelglasögon blir det lite fel.

//Ozzelott
Citera
2018-04-01, 18:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av king_ozzelott
Tjenare,

Ok, skumt, jag har ju inte hittat något?

Runt 200 SEK max har jag tänkt mig. Alltså inga dyrgripar.

Kollade Zalando men om jag söker på spegelglasögon blir det lite fel.

//Ozzelott
I min hemstad finns spegelglasvarianter i din prisklass på såväl OKQ8, Clas Ohlson, Intersport, Stadium och andra välsorterade varuhus. Jag skulle också säga att de är helt OK för priset. Inte Ray Ban-kvalitet, men helt OK och UV-skyddet är lika bra som dyrare.

Jag googlade på Classes och hittade det här: https://m.clasohlson.com/se/Solglasö...all/44-1177-15

Fler hittar du på startsidan: https://m.clasohlson.com/se/view/con...&showTabs=true

Du hittar mer om du googlar "solglasögon spegelglas". Annars leta i sportaffärer. Där borde du hitta.
Citera
2018-04-03, 12:23
  #6
Medlem
king_ozzelotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonDevereaux
I min hemstad finns spegelglasvarianter i din prisklass på såväl OKQ8, Clas Ohlson, Intersport, Stadium och andra välsorterade varuhus. Jag skulle också säga att de är helt OK för priset. Inte Ray Ban-kvalitet, men helt OK och UV-skyddet är lika bra som dyrare.

Jag googlade på Classes och hittade det här: https://m.clasohlson.com/se/Solglasö...all/44-1177-15

Fler hittar du på startsidan: https://m.clasohlson.com/se/view/con...&showTabs=true

Du hittar mer om du googlar "solglasögon spegelglas". Annars leta i sportaffärer. Där borde du hitta.

Stort tack

Just den första som du länkade till verkar vara att man kan se igenom.

Jag tar istället en tur in till stan för att kika på lite glajjer nu om en stund.

Tack för tipset, återkommer om det blev köp!

//Ozzelott
Citera
2018-04-04, 00:04
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av king_ozzelott
Stort tack

Just den första som du länkade till verkar vara att man kan se igenom.


Jag tar istället en tur in till stan för att kika på lite glajjer nu om en stund.

Tack för tipset, återkommer om det blev köp!

//Ozzelott
Läser man informationen så står det spegelglas. Bilder på hemsidor gör inte alltid objektet rättvisa. Men det spelar ju ingen roll, det var bara ett exempel. Hoppas du hittat något. Sportaffärer har nog större utbud på spegelglas än butiker som satsar på mer chic stil. Spegelglas är vanligare på mer sportiga modeller.
Citera
2018-04-05, 15:12
  #8
Medlem
king_ozzelotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonDevereaux
Läser man informationen så står det spegelglas. Bilder på hemsidor gör inte alltid objektet rättvisa. Men det spelar ju ingen roll, det var bara ett exempel. Hoppas du hittat något. Sportaffärer har nog större utbud på spegelglas än butiker som satsar på mer chic stil. Spegelglas är vanligare på mer sportiga modeller.


-Ja det kanske du har rätt i faktiskt

Ska nog dra ned till Intersport eller Stadium i stan istället

Får återkomma om jag hittar något som passar.

Angående bilden gjorde den sig verkligen inte rättvisa nej, p.g.a att det såg ut som att man skulle kunna se igenom glaset. Men som sagt, man måste nog se detta i verkligheten.

//Ozzelott
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback