Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-30, 21:27
  #1
Medlem
Skulle någon kunna hjälpa mig och informera mig om vilka områden som är bäst i dessa kommuner? Funderar nämligen på att flytta till någon av dessa men vill inte flytta till nåt stökigt område. Vill ha det tyst. Hittade en tråd för Danderyd-Täby men den var från 2011 och eftersom det bra Stockholm blir mindre och mindre...

Skriv gärna potentialen för de bra områdena du nämner. Ligger de nära ett skitområde som kan spilla över tex?


Här är en karta:

https://smartstudies.se/wp-content/u...karta-Stad.jpg

Rita gärna över med grönt för bra, gult för okej och rött för UNDVIK!!!!

Men det är okej om du "bara" skriver också, är tacksam för det med.
Citera
2018-03-30, 21:30
  #2
Medlem
Hittade vad som verkar va en trevlig lägenhet nära busstationen "Danderyd Kyrka" - hur är det däromkring mer exakt?
Citera
2018-03-30, 21:54
  #3
Medlem
Lidingö har ju sina stökigare områden. Håll dig till vilaområdena där för lugn.

Nästan vart som helst i Danderyd och Täby är ju bra. Hade undvikit Gribbylund C, Hägernäs C och Flygkårsvägen. Diggar personligen inte heller lägenhetskolosserna vid Danderyds sjukhus och Mörby, men det är väl lite mer av en smaksak.
Citera
2018-03-30, 21:55
  #4
Medlem
StenSaxPungs avatar
Man slutar då aldrig att förvånas.,, Tänka sig att en sån som du kan ha ekonomi nog till att bo i dessa områden. Arv?

För övrigt så fattar nog de flesta i den andra tråden att du inte frågar hur det var i dessa områden 2011..

OnT: Barn och familj?

Fiinns flera fina områden i södra täby.
Citera
2018-03-30, 21:58
  #5
Avstängd
Undvik danderyd täby.

Flytta långt in på Lidingö.

Undvik nära centrum och Larsberg, behöver inte förklara varför
Citera
2018-03-30, 21:59
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Lidingö har ju sina stökigare områden. Håll dig till vilaområdena där för lugn.

Nästan vart som helst i Danderyd och Täby är ju bra. Hade undvikit Gribbylund C, Hägernäs C och Flygkårsvägen. Diggar personligen inte heller lägenhetskolosserna vid Danderyds sjukhus och Mörby, men det är väl lite mer av en smaksak.
Är lägenhet som jag är ute efter, är Lidingö då helt uteslutet? Eller finns det några lägenhetshus här och där i villaområdena?

Hur är det omkring Mörby C? Har läst en del dåligt om det. Och omkring busshållplatsen Danderyd Kyrka?

Tack för din hjälp!
Citera
2018-03-30, 22:01
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StenSaxPung
Man slutar då aldrig att förvånas.,, Tänka sig att en sån som du kan ha ekonomi nog till att bo i dessa områden. Arv?

För övrigt så fattar nog de flesta i den andra tråden att du inte frågar hur det var i dessa områden 2011..

OnT: Barn och familj?

Fiinns flera fina områden i södra täby.
En sån som jag?

Det jag menade var att den andra tråden här inte räckte till eftersom den var så gammal. Ville inte att folk skulle klaga att "tråd finns"
Citera
2018-03-30, 22:09
  #8
Medlem
Fromlandss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Är lägenhet som jag är ute efter, är Lidingö då helt uteslutet? Eller finns det några lägenhetshus här och där i villaområdena?

Hur är det omkring Mörby C? Har läst en del dåligt om det. Och omkring busshållplatsen Danderyd Kyrka?

Tack för din hjälp!
De kommuner du räknar upp är städade.
Där det kan förekomma stök är som vanligt vid kommunikationsknutpunkter som Mörby C eller T bana DS eller Täby C.
Men det är sällsynt. Generellt bor det få ’problemmänniskor’ i dessa kommuner eftersom de har väldigt få hyresrättsområden där människor som inte försörjer sig genom arbete eller ålderspension bor.

Finns dock ’flykting’boenden i täby, tex gamla Park Hotel på Kemistvägen.
Finns några hyresrätter i Roslags Näsby och bakom Täby C vid Värmevägen har jag för mig.
I Danderyd finns hyreshus i Mörbylund nära DS T-bana.

Tyvärr är det en realitet att hyreshusområden = stök, bostadsrätter = lugnt.

I Täby finns flera mindre ’fancy’ bostadsrättsområden som ger en smula ghetto känsla men de är lugna och priserna hyfsat låga. Där bor få rika, men folk arbetar.
Citera
2018-03-30, 22:11
  #9
Medlem
StenSaxPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
En sån som jag?

Det jag menade var att den andra tråden här inte räckte till eftersom den var så gammal. Ville inte att folk skulle klaga att "tråd finns"

Ja en sån som du. Nej då, är trött och sne och vill tjaffsa typ.


Den andra tråden är gammal ja, men jag förstår inte varför det skulle påverka. folk förstår ju att det är i dagsläget det handlar om. Erkänn att du gärna vill ha en egen tråd för att få fler svar osv? Nejdå det behävs inte. Du vet, jag vet, alla vet.

Så nu har jag bråkat färdigt.
Citera
2018-03-30, 22:19
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fromlands
De kommuner du räknar upp är städade.
Där det kan förekomma stök är som vanligt vid kommunikationsknutpunkter som Mörby C eller T bana DS eller Täby C.
Men det är sällsynt. Generellt bor det få ’problemmänniskor’ i dessa kommuner eftersom de har väldigt få hyresrättsområden där människor som inte försörjer sig genom arbete eller ålderspension bor.

Finns dock ’flykting’boenden i täby, tex gamla Park Hotel på Kemistvägen.
Finns några hyresrätter i Roslags Näsby och bakom Täby C vid Värmevägen har jag för mig.
I Danderyd finns hyreshus i Mörbylund nära DS T-bana.

Tyvärr är det en realitet att hyreshusområden = stök, bostadsrätter = lugnt.

I Täby finns flera mindre ’fancy’ bostadsrättsområden som ger en smula ghetto känsla men de är lugna och priserna hyfsat låga. Där bor få rika, men folk arbetar.
Är ju en del kommuner som köpt bostadsrätter till invandrare, tex Nacka, men inget sånt i nämnda kommuner?

Tack för hjälpen!
Citera
2018-03-30, 22:19
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Är ju en del kommuner som köpt bostadsrätter till invandrare, tex Nacka, men inget sånt i nämnda kommuner?

Tack för hjälpen!
Undvik Nacka.
Undvik alla -Strand områden. De var bättre förut, inte längre.
Citera
2018-03-30, 22:20
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StenSaxPung
Ja en sån som du. Nej då, är trött och sne och vill tjaffsa typ.


Den andra tråden är gammal ja, men jag förstår inte varför det skulle påverka. folk förstår ju att det är i dagsläget det handlar om. Erkänn att du gärna vill ha en egen tråd för att få fler svar osv? Nejdå det behävs inte. Du vet, jag vet, alla vet.

Så nu har jag bråkat färdigt.
En dödsknarkarnazist som jag menar du?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback