Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-05-25, 20:34
  #13
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tralalanisse
Hej!
Jag väljer att bumpa den här tråden istället för att skapa en ny med samma ämne.
Jag är ute efter en fyrhjuling/ATV att ha hemma på gården. Syftena är att kunna ha en vagn bakom för att köra exempelvis jord, grus etc på och att kunna ta sig ut på en skogsbilväg på en fika eller för att jaga. Men främst för att kunna köra grejer på istället för att gå med en skottkärra fram och tillbaks tio gånger.

Jag har en budget på max 20 000 kronor eller där omkring och skulle behöva veta till exempel vad den här är kapabel till: https://www.p-lindberg.se/atv/atv-mo...E&gclsrc=aw.ds
Jag tolkar det som att vagnen har en maxlast på 350 kilo. Kommer verkligen den ATV:n att orka dra kärran då? Eller är den starkare än vad jag tror?
Ni som förstår er på saker bättre än mig, tror ni att den här ATV:n kan göra mig nöjd? Eller är jag dumsnål?
Är det ingen back på den? Såg inget om det nämligen..
Citera
2020-05-26, 11:35
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Är det ingen back på den? Såg inget om det nämligen..
Det har du rätt i, verkar väldigt oklart.

Citat:
Jag hade satsat på en rejälare atv. Awd är ett måste så fort man ska dra något bakom. Annars riskerar man att slira sig gråhårig
Tack för input!
Citera
2020-05-31, 19:10
  #15
Medlem
Lutar själv åt en wolverine arbetsfordonsreggad.


Grymt sugen på Yxz, men huga för priset och med femväxlad låda, så lär den inte dra en timmervagn.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback