Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-12, 10:56
  #433
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Tja, för mig är en förintelseförnekare en person som avsiktligt ignorerar alla kända och bekräftade fakta etc som klart bevisar förintelsen och dess olika skeden fast dessa varit kända i en massa år och är granskade och vedertagna av etablerade forskare och historiker samt rättsväsende. Och som samtidigt i all evighet fortsätter sprida gamla felaktiga påståenden och lögner från förnekarsidor fast dessa sedan länge är bevisade som just de lögner de är, och alltså vägrar ta till sig nya fakta som motbevisar förnekarnas åsikter och påståenden. Det är ett klart tecken på att förnekarna är oseriösa lögnhalsar och även orsaken till att de aldrig kommit nån vart i seriösa sammanhang med sitt uppträdande och lögner.

1. Jag frågade inte dig.

2. Det finns överlevande judar kvar, ingen förintelse har skett.

3. Ingen förnekar att folk mördats, ingen generell förnekelse sker.

Således; "förintelseförnekare" är en synnerligen bedräglig benämning på revisionister (som detta fora de facto namngivits). Om någon är lögnare så är det ni.
Citera
2021-12-12, 11:09
  #434
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
1. Jag frågade inte dig.

2. Det finns överlevande judar kvar, ingen förintelse har skett.

3. Ingen förnekar att folk mördats, ingen generell förnekelse sker.

Således; "förintelseförnekare" är en synnerligen bedräglig benämning på revisionister (som detta fora de facto namngivits). Om någon är lögnare så är det ni.

1. Men jag svarade dig…

2. Med det uttalandet så visar du bara att du är på en barnunges nivå, för det är nog bara barn och förnekare som är så korkade att de inte ännu har fattat att Förintelsen är den allmänt vedertagna benämningen på nazisternas planerade avsiktliga försök att utplåna judarna i Europa.

3. ”Revisionism” som ni förnekare håller på med har absolut inget alls med det som seriös etablerad forskning bedriver, alltså följer den vetenskapliga metoden etc. Därför är den enda rätta benämningen på er (vilken ni själva jobbat ihop och förtjänat) just förnekare, förintelseförnekare. Därför att ni inte följer normal vetenskaplig metodik, avsiktligt ljuger och förvanskar för att försöka få historien som ni vill ha den, oavsett om bekräftade bevis och fakta motbevisar era påståenden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback