Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-30, 14:56
  #1
Medlem
Gillar att lyssna på P3 via Internet men retar mig mer och mer på getknullarmusiken. Allt som oftast spelas autotunade araber pratandes/sjungandes på räliga låtar. Tänk om man hade ett getknullarmusikfilter.

Hur som helst hoppas jag nu kunna få vettiga förslag på blattefrita kanaler man kan strömma istället.
Citera
2018-03-30, 15:05
  #2
Medlem
Som-Gjutens avatar
Vad jag uppfattat det som så gillar blattar inte rockklassiker, har för mig det finns någon sådan kanal
Dock måste jag få lov att säga att negern i P3 (Kodio Akolor) är as rolig .... enligt mig då
Citera
2018-03-30, 17:50
  #3
Medlem
elmhedens avatar
Finns bara en radiokanal värd att lyssna på och det är P2.
Citera
2018-03-30, 17:53
  #4
Medlem
kalkryggars avatar
Du använder ju internet när du lyssnar. Det finns ju tusen och åter tusen olika kanaler. Använd google för tusan för att hitta det du vill ha.

Vad för typ av musik vill du ha? House, trance, klassisk, country ...?

Här är ett exempel som du kan sortera på och hitta kanaler som förmodligen inte har så mycket "getknullarmusik".
www.accuradio.com
Citera
2018-03-31, 10:46
  #5
Medlem
Tack ska ni ha fina vänner för era tips.

P2? Hmmm... Jag har aldrig riktigt fastnat för klassisk musik men ska "träna" några dagar och se om det är något som jag egentligen tycker om fast inte vet om det ännu.

Vad är bättre att börja med än filmkaraktärens Hannibal Lecters favoritmusik?

Goldbergvariationerna Det är en "Aria" (Vad fan nu det är...) i 30 variationer. Publicerades 1741.

Variation 25 spelas när han matar sin fiende Paul Krendler med dennes egen hjärna.

Bach sägs vara ett musikmatematiskt snille
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback