Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-30, 14:22
  #1
Medlem
Hej

Har en moppe som inte går, konsolen lyser upp varje gång jag kickar men elen kommer inte hela vägen till tändstiftet. Alla mina diagnoseringar tyder på ingen gnista. Jag har gjort rent alla kontakter och jag har gjort rent förgasaren två gånger redan och den får bränsle (tro mig).

Obs saknar hela elstartsystemet eftersom förra ägaren gjorde lite "arbete" på den, det här fick jag reda på långt efter köpet när vi lyfte av framdelen. Så jag har väldigt svårt att diagnosera med multimeter på svåra ställen. Moppen startade helt oväntat engång efter 6 timmars bullshittery job då bakdäcket var kvar på marken :/. När vi lyfte tillbaka moppen upp på ställning så får den inte längre gnista.

Några förslag på fel?
Citera
2018-03-30, 15:46
  #2
Moderator
Arne.Ankas avatar
Slog dig aldrig att skriva märke och modell?

Strömbrytare på stället som bryter tändningen när det fälls ut?
Tändningen brukar dödas genom att en kabel kopplas till jord via tändningslåset eller strömbrytare, är den kabeln ordentligt bruten från jord?
Citera
2018-03-30, 16:02
  #3
Medlem
sommarlovs avatar
Stödet har brytare som stänger av tändningen, kolla där...
Citera
2018-03-30, 21:03
  #4
Medlem
K tack
Citera
2018-03-30, 21:04
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Slog dig aldrig att skriva märke och modell?

Strömbrytare på stället som bryter tändningen när det fälls ut?
Tändningen brukar dödas genom att en kabel kopplas till jord via tändningslåset eller strömbrytare, är den kabeln ordentligt bruten från jord?

Har försökt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback