Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-30, 14:01
  #1
Medlem
KNARKAREN85s avatar
Tjabba
Jag ska snart ut och resa runt Europa i 3 månader, och behöver en bra mobiltelefon, android osv, med bra internet uppkoppling.

Resan blir ganska spontan, och jag behöver kunna typ boka hotel och tågbiljetter via mobilen, mobilen ska också vara strycktålig och vattentät.
Kan tänka mig lägga ner runt 4000-5000kr, vad rekommenderar ni?
Citera
2018-03-30, 14:27
  #2
Medlem
Som-Gjutens avatar
Jag skulle rekommendera att köpa den allra billigaste telefonen du kan hitta...
Då gör det inget om den blir stulen/borttappad
Citera
2018-03-31, 21:29
  #3
Medlem
Jag har varit ute i EU och rest och bokat hotell etc. med mobilen de senaste månaderna-

Skulle säga att abonnemanget är viktigare än mobilen. Se till att du har ett abonnemang med åtminstone 8 GB EU roaming ingår. Det är surt när man ska till något hotell och surfen är slut och maps laggar...

När det gäller telefonen så satsa defintivt på så mycket premium som möjligt. Solen lyser oftare här än i Sverige så en skärm med riktigt bra ljusstyrka hjälper att kunna fixa grejerna på språng!

Nu räcker ju inte pengarna till en Samsung S9, men att kunna ladda telefonen full på 1,5 timme, hjälper mycket. Du vill ju inte stå med en mobil utan batteri när du är helt beroende av telefonen, speciellt när du behöver ha hög ljusstyrka pga solen går mkt batteri.

I många östländer är utbudet av appar för kollektivtrafik och taxi bättre för Android än iPhone, så skulle satsat på en Andriod. Kanske en Samsung S7 Edge

Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
Jag skulle rekommendera att köpa den allra billigaste telefonen du kan hitta...
Då gör det inget om den blir stulen/borttappad
Citera
2018-03-31, 21:36
  #4
Medlem
Nu börjar jag med frågan varför du vill ha en mobil när du är ute och reser? Jag har en fin med delfiner hemma.

Men menar du en telefon så skulle jag rekommendera en billig Android. Helst väderskyddad. Köper du en värsting finns det stor risk för att den blir stulen eller att du blir rånad. En Android p.g.a som tidigare inlägg att det finns oftast mer stöd för Android än i.os.
Citera
2018-04-01, 11:02
  #5
Medlem
swebarbs avatar
En S7 kanske? kostar lite över 4000 men är vattentålig och är en grymt bra mobil än.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3499389
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback