Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-04, 16:05
  #217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Mona verkade åtminstone ha koll på vad definitionen av "integration" innebär.
”sammansmältning av olikartade delar till en helhet, ofta med tonvikt på utjämning av skillnader.”
Bet nyans: i fråga om enskild del; införlivande som normal del av helhet.”
Alltså inte som de flesta av våra politiker och media försöker framställa det, att invandrarna ska anpassa sig till den svenska kulturen, det är i praktiken assimilation. Vilket de förstås fördömer.


Japp, redan Palme var glasklart med detta. Jag kan ändå köpa att man i sin iver på 80 talet ansåg att fler folkgrupper leder till ett bättre samhälle.
Av en slump så var ju en ung energisk och duktig sekreterare till Palme tillika partiledare för S senare. Mona Sahlin.

Intressant hur hon alltid dyker upp i alla sammanhang där S klampar i kadaver.

Jag gissar på att Mona sitter på en hel del.
Citera
2018-04-04, 17:21
  #218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
Japp, redan Palme var glasklart med detta. Jag kan ändå köpa att man i sin iver på 80 talet ansåg att fler folkgrupper leder till ett bättre samhälle.
Av en slump så var ju en ung energisk och duktig sekreterare till Palme tillika partiledare för S senare. Mona Sahlin.

Intressant hur hon alltid dyker upp i alla sammanhang där S klampar i kadaver.

Jag gissar på att Mona sitter på en hel del.
Men det troliga är att på 70-talet och även 80-talet så var det få eller knappt ingen politiker eller annan här i Sverige som hade en aning om vad Islam faktiskt kan innebära. Troligen kunde ingen då föreställa sig en invasion av muslimer från 3:e världen.
Troligen hade inte heller en relativt bildad överklassare som Palme någon ide om olika varianter av Islam, visst visste man hur det var i Saudiarabien m.fl. men det var på den tiden rent praktiskt i ett invandringsperspektiv ljusår bort. Då var det ingen som skulle frälsa världen med ”mänskliga rättigheter”, mer då att stödja div revolutioner för en nationalistisk agenda.

Först februari 1989 fick vi Islam in på bara skinnet med Irans Rushdie-fatwa. Men få ville inte ens med Pim Fortuyn osv att det handlade om Islam. Men då hade asyl & invandringsdogmen gått över i ren ideologisk besatthet.

Jag inbillar mig att sådana som Palme och andra ledande sossar skulle funderat en vända på vad det skulle innebära med invasion av muslimer. Om det varit aktuellt då. Palme var ju nere i Östtyskland och satte stopp för inflödet av Iranier.
Citera
2018-04-06, 18:05
  #219
Medlem
JonasXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snartkraschardet
Så först ville dom.
Nu vill dom inte?

Är inte det lite korkat?

Jag tror att majoriteten av svenskar fortfarande vill ha det så här.
Folket har aldrig velat ha mångkultur. Men man var bekväma och lät politikerna hållas
då det länge inte märktes speciellt mycket i deras egna liv. Nu går det inte blunda längre.
Citera
2018-05-24, 17:06
  #220
Medlem
Pizzapaomeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jungfrupiss
Jag är långsint kommer aldrig förlåta.

Eller jo jag kommer förlåta om jag får tillbaka merparten av mina inbetalda skattepengar
Du låter som en jude. bara du får dina pengar är brotten som politikerna gjort sig skyldiga till helt ok...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback