Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-30, 06:59
  #1
Medlem
Knucklehugss avatar
Jag har under en längre tid köpt snus från företaget GNtobacco och det är islay whisky snus som jag dagligen använt mig av. Nu är det helt slut i lagret både hos Snusbolaget och hos Hagmans tobak i Sundsvall (även om det står att det finns tillgängligt på deras hemsida).

Har företaget gått i KK? Blivit uppköpt av Swedish Match?

Fick köpa mig en dosa general igår och det var som att börja snusa blomjord igen. Så alla tips på bra snus med god smak, lättbakad och som inte rinner efter 5 minuter mottages gärna.
Citera
2018-03-30, 07:32
  #2
Medlem
Står att bolaget är aktivt fortfarande och det har god vinstmarginal så ser inte hur kk skulle vara aktuellt. Kanske bara är problem med produktion eller leveranser. För det rör sig ändå om ett ganska litet företag (36 anställda).
Citera
2018-03-30, 12:22
  #3
Medlem
Knucklehugss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argpatriark
Står att bolaget är aktivt fortfarande och det har god vinstmarginal så ser inte hur kk skulle vara aktuellt. Kanske bara är problem med produktion eller leveranser. För det rör sig ändå om ett ganska litet företag (36 anställda).

Tack för att du undersökte saken. Då förmodar jag att det bara har blivit något leverans och produktionproblem. Får hålla ut
Citera
2018-03-31, 19:03
  #4
Medlem
storpungens avatar
Enda jag gillade från dom var Montecristo lös som fanns för 10 år sedan. Skuren cigarrtobak. Byron portion är urvattnade.
Citera
2019-01-14, 17:02
  #5
Medlem
GN Tobacco finns fortfarande, dock så har det varit problem med den plåtburk som Islay Whisky har det har medfört att det även är slut på varan hos grossisten (Gajane) som säljer snuset vidare.

Dock går det rykten om att Islay Whisky White finns i deras lager.

Den är inte lika rinnig som den bruna men med samma goda smak och kvalitet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback