Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-29, 23:15
  #1
Medlem
DissociativePandas avatar
Vet inte om det är rätt delforum då jag vill prata om hallucinationer som jag får på tjack efter 48h, vilket också är lite psykiskt sjukt om jag har förstått det rätt. Men jag undrar hur jag kan hantera dessa hallucinationer. Jag har tagit tjack i 48 en gång och fick hallisar, har inte fått den gången jag tog i ett dygn eller ca 30h. Många har sagt att det inte är normalt men det är kul att hallucinera då jag inte kan ta hallucinogener eller ens röka weed pga någon konstig hppd. Och jag får en instant psykos på MDMA.

Men som sagt hur håller man hallucinationerna i schak? Så att det inte bli läskiga utan mer roliga eller intressant? Såg t.ex. en spindel som spottade gift, lifestealer från dota 2 käkade en död ren och en figur med en mask kollade på mig genom dörrspringa osv. Vill integrera mer med dem utan att bli helt psykotisk, ska man käka några Xanor och testa?
Citera
2018-03-29, 23:28
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DissociativePanda
Vet inte om det är rätt delforum då jag vill prata om hallucinationer som jag får på tjack efter 48h, vilket också är lite psykiskt sjukt om jag har förstått det rätt. Men jag undrar hur jag kan hantera dessa hallucinationer. Jag har tagit tjack i 48 en gång och fick hallisar, har inte fått den gången jag tog i ett dygn eller ca 30h. Många har sagt att det inte är normalt men det är kul att hallucinera då jag inte kan ta hallucinogener eller ens röka weed pga någon konstig hppd. Och jag får en instant psykos på MDMA.

Men som sagt hur håller man hallucinationerna i schak? Så att det inte bli läskiga utan mer roliga eller intressant? Såg t.ex. en spindel som spottade gift, lifestealer från dota 2 käkade en död ren och en figur med en mask kollade på mig genom dörrspringa osv. Vill integrera mer med dem utan att bli helt psykotisk, ska man käka några Xanor och testa?

Käka några Xanor så lägger ju sig ångesten iaf men hallisarna kanske blir lite värre :P
Hatar tjack paranoian jag har hört röster och grejer och har sprunigt utanför mitt hus och letat efter folk.
Att vara vaken på tjack för länge ger dig tillfällig schizofreni.
Citera
2018-03-30, 00:39
  #3
Medlem
DissociativePandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrzinaloa
Käka några Xanor så lägger ju sig ångesten iaf men hallisarna kanske blir lite värre :P
Hatar tjack paranoian jag har hört röster och grejer och har sprunigt utanför mitt hus och letat efter folk.
Att vara vaken på tjack för länge ger dig tillfällig schizofreni.

Värre, hmm så du röstar alltså nej? Hur många timmar tog det innan du fick hallisar? Jag får enbart synliga efter 48h.
Citera
2018-04-07, 01:00
  #4
Medlem
Bluepants avatar
Är tjacket bankat med meta kommer hallisarna redan efter 24h, främst genom förstärkt HPPD men även skuggfolk i ögonvrån m.m. Ren amfetamin mer typ 2-3 dygn, även då ganska milda hallucinationer. Lite skuggfolk som rör sig i ögonvrån.

Röker man mycket gräs i slutstadiet får man lätt panikattacker, men har man tagit nån xanor eller två så är det lugnt. Börjar dock höra lite röster då men bara i huvudet, så börjar inte springa runt osv. Visuella hallucinationer jag brukar få då är att det ser ut som att det står folk överallt i rummet, ungefär som om det vore visning på lägenheten och folk skulle stå och mingla överallt eller nåt. Det är väldigt genomskinligt så ser dem aldrig riktigt så tydligt att jag tänker på det så värst mycket, brukar mest sätta på lurarna och gå och lägga mig. Har dock halvt fått för mig att jag är på fest och somnat till på festen när jag ligger där och halvsover

Det gäller bara att inte tro att sjuka saker i livet skulle hända JUST när du råkar ha tagit tjack, även om det känns logiskt just då. En gång var jag vaken 48h på metabankat tjack och hade dessutom käkat en massa svamp under tiden så säger jag till polaren. "Det står ju fan poliser i buskarna nu får de ge sig asså, de är ju sjuka i huvudet". Visade sig att det var i mitt huvud allt inte stod rätt till tog några xanor och däckade så var det inget mer med det. När de sjuka grejerna börjar hända så är det läggdags helt enkelt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback