Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-02, 13:32
  #157
Medlem
TuckerandDales avatar
CMR, halvfabrikat, alcoholism, bekämpningsmedel, ftalater osv tycker annars iden om att bosätta sig vid Tjernobyl var en spännande idé.
Citera
2018-04-02, 16:19
  #158
Moderator
Lapapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Cancern fick hon av de immundämpande medicinerna, men cancercellerna fick hon av donatorn. Att "ha cancer" är ett tillstånd, en sjukdom, så det fick hon ju inte från lungan. Du blir heller inte miljonär av en trisslott där du skrapat fram en miljon. Trisslotten är bara en potential att bli miljonär, du är miljonär först när du har pengarna.

Självklart håller även jag med om att ursprunget är viktigt, och det bestod av cancerceller från donatorn. Cancerceller från någon blir dock "aldrig" cancer hos någon annan. Jag erkänner att det är semantik och petigt, men det är så jag tänker på det.

Jag lyssnar gärna på ditt resonemang. Jag själv väljer medicinen som orsak eftersom det är det som avgjorde det i detta fallet. Dvs i en identisk situation, fast utan medicin, så hade kvinnan inte fått cancer. Jag sitter här och funderar på liknande händelseförlopp för att se var man brukar lägga skulden men kommer ärligt talat inte på så mycket.

1. Om Kalle behöver blod och får blod smittat med HIV, får Kalle då HIV av donatorn eller bloddonationen?
2. Om Oskar som utvecklat AIDS och nästintill saknar immunsystem får en förkylning och dör, dör då Oskar av förkylning eller av AIDS?

Jag inser naturligtvis att min "liknande situationer" per automatik är "smittade" av hur jag ser på situationen med den donerade lungan. Jag tycker dock att det är bloddonationen som ger HIV eftersom en annan bloddonation hade resulterat i att Kalle inte fick HIV och jag anser att Oskar dör av AIDS eftersom förkylningen annars hade överlevts.

Har du några situationen som du anser likna situationen med den donerade lungan? På så sätt hade man fått en bättre insikt i hur du resonerar kring det och varför det skiljer sig från hur jag resonerar. På så sätt lär vi oss kanske något båda två.
Jag känner att vi är rejält OffT, men vi får hålla oss kort. Definitionen av cancer enl SAOB är "benämning på en sjukdom som yttrar sig i bildandet av svårartade svulster". Den stödjer ditt förhållningssätt, men definitionen är från 1932 och således potentiellt arkaisk. Enl www.cancer.gov är cancer "abnormal cells divide without control and can invade nearby tissues", vilket snarare stödjer mitt påstående.

I dina exempel 1 och 2 anser jag att båda alternativen är korrekt i båda fallen.
Citera
2018-04-02, 19:01
  #159
Medlem
Pudersockers avatar
Köp några kvicksilvertermometrar och knäck dom på en spisplatta på högsta värmen å andas in ångorna, tror ni det kan ge cancer, eller dör man av förgiftning innan?
Citera
2018-05-24, 12:29
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickStoned
Jag röker inte, jag snusar inte. Tänker inte börja heller.

Hur får man lättast/snabbast cancer?

För er som tycker det är jobbigt, det kan vara en hypotetisk fråga för er.
Jag är nyfiken, kan man skaffa sig cancer på ett enkelt och snabbt sätt ?

Detta är ingen tråd för att håna eller driva med personer som har fått cancer på något sätt, så bespara er den typen av moraliska påhopp och kommentarer.

Immunförsvaret sitter i tarmarna och chanser är en svamp som börjar där. Ät mycket (uteslutande) socker, gluten och laktos, det lär göra susen inom 12-24 månader.
Citera
2018-06-02, 23:44
  #161
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
Sola en massa solarium. Bränn dig konstant.
Ät en massa charkuterier och övriga processade varor.
Ta jobb på kärnkraftverk (och slarva med skydd) eller utsätt dig för strålning på en massa olika sätt, mat, röntgen, områden etc.
Köp ett hus med eternitplattor och bryt sönder utan skydd. Nästan garanterad cancer.
Köp hus med mögelskador etc...
Ät möglig mat...


Ni är om något så jävla patetisk att det bästa vore om ni avled nu. Strålningen från kärnkraftverk är försumbar. Avfall från dessa än mindre. Att ni dragit igång över 100.000 idioter förvånar mig inte. Majoriteten är inkompetent, idioter, tätögon och studieskulder saknas.Hänvisas till 060-ätskit00
Citera
2018-06-02, 23:54
  #162
Medlem
Mulla Krekars avatar
Jag köpte en gång en massa radioaktiva ämnen, men det tog dom. Det finns också i brandvarnare som jag pillade sönder. Jag tror inte det är särskilt nyttigt att käka upp det. Särskilt inte heller de gamla självlysande klockorna som jag också köpte, tror det var radium i dom.

Jag tror jag har fått cancer i arslet, men har inte kollat upp det, men knölarna växer...

Men det kan omöjligt ha med det radioaktiva jag hade!? Det var ju pyttesmå mängder.
Citera
2018-06-03, 04:13
  #163
Medlem
CarlXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar

Jag tror jag har fått cancer i arslet, men har inte kollat upp det, men knölarna växer...

Men det kan omöjligt ha med det radioaktiva jag hade!? Det var ju pyttesmå mängder.
Svullnad i arslet brukar vara prostatainflammation om jag förstått rätt. Men om det växer så kan det vara farligt ja.

OnT tror det fortfarande går att få tag i kalium dikromat. Blanda lite av det i vattnet när du badar.
Citera
2020-06-21, 05:16
  #164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickStoned
Jag röker inte, jag snusar inte. Tänker inte börja heller.

Hur får man lättast/snabbast cancer?

För er som tycker det är jobbigt, det kan vara en hypotetisk fråga för er.
Jag är nyfiken, kan man skaffa sig cancer på ett enkelt och snabbt sätt ?

Detta är ingen tråd för att håna eller driva med personer som har fått cancer på något sätt, så bespara er den typen av moraliska påhopp och kommentarer.





Inbilla dig bara tanken så lär du få det i längden
Citera
2020-06-21, 14:46
  #165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickStoned
Jag röker inte, jag snusar inte. Tänker inte börja heller.

Hur får man lättast/snabbast cancer?

För er som tycker det är jobbigt, det kan vara en hypotetisk fråga för er.
Jag är nyfiken, kan man skaffa sig cancer på ett enkelt och snabbt sätt ?

Detta är ingen tråd för att håna eller driva med personer som har fått cancer på något sätt, så bespara er den typen av moraliska påhopp och kommentarer.
Telomeras enzym som beställs för 11 000 ungefär . Aktiveras det i alla celler så blir dessa odödliga . Det kanske inte orsakar canser utan bara gör en odödlig ....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback