Citat:
Ursprungligen postat av
hasseochtage
Bara att man väntar flera dagar med att betala hyran efter att lönen eller bidraget har kommit in på kontot är ju efterblivet. Hur lite pengar jag än har haft i inkomst så har jag alltid betalat hyra och el samma dag som pengarna har kommit in.
Men det finns alltså idioter som fullständigt skiter i att betala hyran, utan att ha en annan bostad att flytta in i om de blir vräkta. Visst, det kan uppstå nödfall där man måste förhandla med hyresvärden om att få hyran förskjuten en månad, men en del rikspuckon verkar ju bara skita i att betala för att de inte har lust.
Knarkare kan de ju inte vara allihop, heller. I lyxfällan är det till exempel småfolk med Carpe Diem överallt i hemmet.
De flesta som är med i Lyxfällan är ju på ett eller annat sätt pantade i skallen. Finns ett enda fall som jag tycker lite synd om. Det var en rödhårig tjej i Norrland. Hon verkade genuint go och lite godtrogen.
Men övriga, va-fan? Tramsig Ullaredsinredning och "stylade" gamla skrotbilar. Mmmmm smart!
Ofta är de ju dessutom ut som hej kom och hjälp mig. Reält feta äter o dricker tankbilsvis med läsk och äter äcklig hämt- pizza dagligen, storhandlar på Statoil, har fyra ovårdade och ouppfostrade hundar. Osv osv.
Sammantaget verkar dessa individer sällan ha över 70 i IQ. Sen finns det folk som kan hamna på obestånd trots att de gjort allt rätt, men dessa ser vi knappast i Lyxfällan.
Citat:
Ursprungligen postat av
frange
Tror man generellt kan sammanfatta dem som skräpfolk. Det vill säga, värsta sortens WT-pack och liknande lösken som saknar folkvett.
Hyran är ju det absolut första man sätter på autogirobetalning.
Om man måste prioritera så är alltid hyra nr ett,. El nr två osv. Mat kan man i värsta fall skära ner till ett absolut minimum.
När man var ung och precis hade flyttat hemifrån kunde det de första åren vara lite kämpigt ibland. Har ett par gånger i mina unga fattiga år faktiskt ringt och bett om anstånd eller delbetalning på mindre prioriterade räkningar och det har alltid löst sig.